صلح و سازش در جامعه فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4081202
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

صلح و سازش در جامعه فرهنگ‌سازی شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه تعداد زیادی پرونده قتل عمدی وجود دارد که ناشی از آستانه صبر پایین است، گفت: همچنان‌که صبر کردن مورد تأکید آیات و روایات معصومین است، ما به‌‌دنبال فرهنگ‌سازی صلح و سازش در جامعه هستیم.

محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان در همایش صلح یاران ستاد صبر لرستان که امروز، پنجم شهریور برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر از عناصر برگزیده و برجسته کشور و از یاران خدوم و دلسوز انقلاب و نظام بودند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر دوران مجاهدت و مبارزه را برای پیروزی اسلام با توفیقات پشت سر گذاشته بودند و وجودشان با آرمان‌های انقلاب آمیخته بود.

رزم با بیان اینکه جلسه صلح یاران امروز در راستای اجرای اساسنامه ستاد ملی صبر و شیوه‌نامه مشارکت گروه‌های مردمی است، افزود: به‌دنبال فرهنگ‌سازی صلح و سازش در جامعه هستیم، همچنان‌که صبر کردن مورد تأکید آیات و روایات معصومین و همچنین بزرگان انقلاب اسلامی است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان فرهنگ‌سازی صبر را وظیفه همگانی و نه مربوط به فرد و قشر خاصی دانست و افزود: بدون تردید صلح و سازش نیت و انگیزه قوی می‌خواهد که این مهم در جهت‌دهی اعمال انسان نتیجه‌بخش است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند انسجام و صلح است، افزود: تعداد زیادی پرونده قتل عمدی وجود دارد که ناشی از آستانه پایین صبر افراد است، با این وجود در لرستان طی سه سال اخیر ۶۰ فقره قتل عمدی ختم به صلح و سازش شده است.

رزم، صلح و سازش را موجب وحدت در جامعه خواند و گفت: صلح و سازش ضمن جلوگیری از تفرقه و همچنین تقویت جامعه اسلامی، موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و کاهش مراجعات مردم نیز می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ۴۲ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است، گفت: لرستان قبیله‌ای و طایفه‌ای بوده و از یکدیگر شناخت داشته و از این‌رو راحت‌تر صلح انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha