میزبانی بقاع متبرکه از 748 هیئت مذهبی در دهه اول محرم
کد خبر: 4081383
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

میزبانی بقاع متبرکه از 748 هیئت مذهبی در دهه اول محرم

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محرم سال جاری دو ویژه‌برنامه «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار شد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با جمع‌آوری گزارشی اجمالی از سراسر کشور به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

براساس این گزارش، سه هزار و 273 بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی بودند و 22 هزار و 605 برنامه اذن عزا برگزار شده است. همچنین، همایش شیرخوارگان حسینی در 633 بقعه، همایش احلی‌من‌العسل در 410 بقعه و مراسم نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 3 هزار و 173 بقعه برگزار شد.

409 مراسم چهارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه و امامزادگان در دهه اول محرم برگزار شده است. همچنین، در 729 بقعه متبرکه و امامزاده مراسم تعزیه‌خوانی برگزار شده است.

در دهه اول محرم سال جاری 748 هیئت مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان استقرار یافتند و پنج هزار و 786 کاروان عزا از بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است و پنج میلیون و 76 هزار و 834 پرس غذا در قالب اطعام عزاداران حسینی از محل عواید موقوفات توزیع شد. همچنین، یک هزار و 773 مُبلغ اعزامی و بومی در این ایام به فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

200 نمایشگاه شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برپا شد و 10 هزار و 350 هیئت نیز از محل نیات موقوفات مورد حمایت قرار گرفتند؛ همچنین 24 هزار و 344 بسته معیشتی در قالب طرح «قرار دوازدهم» در دهه اول محرم توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha