کارکرد هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی ارتقا می‌یابد
کد خبر: 4081728
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
میکائیل باقری:

کارکرد هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی ارتقا می‌یابد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از ضرورت توسعه فعالیت‌های مذهبی دانش‌آموزی سخن به میان آورد و گفت: بنا داریم تا در رویکرد جدید تعداد هیئت‌های دانش‌آموزی را افزایش داده و کارکرد هیئت‌های مذهبی را ارتقا دهیم.

میکائیل باقری

به گزارش ایکنا؛ یکی دیگر از وجوه خوب هیئت و مدیریت هیئتی، «خدمتگزاری» است؛ سال‌ها قبل وقتی امام راحل فرمودند که بهتر است به من خدمتگزار بگویید تا رهبر؛ دنیا به زعم خود دنبال الگویی به عنوان مدیریت خدمتگزار رفت؛ این در حالی است که همین الگو به معنای واقعی و اصیل در هیئت‌های عزاداری و مذهبی ما جریان دارد. البته آن چیزی که دنیا به دنبال آن رفت، به نقطه‌ای متصل نیست، اما در فرهنگ متعالی ما به خداوند متصل است؛ آن جهت‌ها به شخص و فرد می‌رسد، اما این جهت‌ها به خدا وصل می‌شود؛ بنابراین ما باید مدیریت هیئتی را با همه شاخص‌ها و ویژگی‌های خوب آن ترویج کنیم؛ در این میان مداحان از عناصر تشکیل این هیئات مذهبی هستند.

در همین راستا همایش «مداحان تعلیم و تربیت» روز یکشنبه ششم شهریورماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان، فرهنگیان مداح و مدیران هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، برگزار شد و آموزش لازم به این افراد ارائه شد تا فعالیت خود را به عنوان طلایه‌داران و پیشگامان تشکیل و راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی در مدارس استان‌های مختلف آغاز کنند و رشد روزافزون فعالیت‌های دینی در سراسر کشور از طریق هیئت‌های دانش‌آموزی رخ دهد.

در همین راستا میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به همایش نسل قاسم، اجتماع دانش‌آموزان و فرهنگیان مداح، اظهار کرد: مخاطبان این همایش دانش‌آموزان، فرهنگیان مداح و مدیران موفق هیئت‌های مذهبی مدارس بودند که ششم شهریورماه در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از ضرورت توسعه فعالیت‌های مذهبی دانش‌آموزی سخن به میان آورد و گفت: بنا داریم تا در رویکرد جدید تعداد هیئت‌های دانش‌آموزی را افزایش داده و کارکرد هیئت‌های مذهبی را ارتقا دهیم.

وی افزود: در قالب این همایش دانش‌آموزان و فرهنگیان مداح در آستانه اربعین حسینی و در حرم امام(ره) گردهم آمدند تا به تبعیت از حضرت قاسم(ع) و الگوگیری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در گام دوم انقلاب قدم‌های مؤثرتری در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بردارند.

باقری ادامه داد: در این برنامه اساتید و مداحان سرشناس کشورمان به ارائه مباحث عمومی و تخصصی در زمینه مداحی و آموزش شیوه هیئت‌داری پرداختند و ماحصل این همایش ایجاد شبکه‌ای از دانش‌آموزان آگاه خواهد بود که به دنبال ایجاد و توسعه فعالیت‌های مذهبی دانش‌آموزی در سطح استان خود هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: حاضران در این همایش دانش‌آموزان مداح، معلمان مداح و مدیران هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی برتر کشور بودند که از هر استان یک نفر انتخاب شده بودند.

وی اضافه کرد: در این همایش مداحان دانش‌آموز به هنرنمایی پرداختند و یک همایش بسیار معنوی در روز پایانی ماه محرم بود. همچنین این همایش در حوزه دیگر خود، بخش‌های کارگاهی را برگزار کرد که مداحان دانش‌آموز و فرهنگی در یک کارگروه با حضور مرتضی و محسن فاطمی و محسن طاهری از مداحان به نام و برتر کشورمان حضور یافتند و درباره روش‌ها و آسیب‌های مداحی همچنین ویژگی‌های یک مداح موفق صحبت کردند.

باقری در پایان اظهار کرد: در بخش دیگر این همایش با مدیران موفق هیئت‌های مذهبی یک هم‌اندیشی داشتیم تا در رویکرد جدید تعداد هیئت‌های دانش‌آموزی را افزایش و کارکرد هیئت‌های مذهبی را ارتقا دهیم تا این هیئت‌ها بازوی مربی و معاون پرورشی در مدارس باشند و فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام
captcha