مردم بزرگترین سرمایه بسیج سازندگی است
کد خبر: 4082086
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

مردم بزرگترین سرمایه بسیج سازندگی است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بسیج سازندگی در سراسر کشور از جمله آذربایجان غربی به یک سرمایه عظیم متصل شده، به طوری‌که مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی این نهاد است.

مردم بزرگترین سرمایه بسیج سازندگی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ۸ شهریور ماه در همایش طلایه‌داران جهادگر عرصه محرومیت‌زدایی که در کتابخانه مرکزی ارومیه با همت بسیج سازندگی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: ۴۲۰۰ گروه جهادی در استان وجود دارد، که درواقع ۴۲۰۰ خورشید درخشان و خیمه خدمت به مردم محسوب می‌شوند؛ پیکره بسیج سازندگی از مردم و برای مردم است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی یک عظمت، اقتدار و شکوه را در اربعین به منصه ظهور خواهد رساند، خاطرنشان کرد: کسانی هم که توفیق حضور نداشتند، در کاروان جاماندگان شرکت می‌کنند.

شهسواری فلسفه تاسیس بسیج‌ سازندگی را حائز اهمیت دانست و گفت: هر موقع اسم این مجموعه به اذهان خطور می‌کند، جهادسازندگی را یادآوری می‌کند، چراکه امام خمینی ایده‌پرداز آن مجموعه عظیم و تاثیرگذار بودند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب امام راحل هر چه کرد و هر چه داشت الهام از ذات خدا بود، راه اندازی بسیج، کمیته امداد و جهادسازندگی نیز رهنمود الهی بود، اضافه کرد: بنابراین جهادسازندگی شاهکارهای زیادی خلق کرد، ولی بیان نشد و در قلم‌ها جاری نشد، به‌طوری‌که مظلومیت آن در مظلومیت دفاع مقدس عجین شد، ولی فراموش شدنی نیست، ابتکار ارزشمندی که بعدها صورت گرفت، تشکیل سازمان بسیج سازندگی بود که از نشا و نهال جهادسازندگی در اینجا قوت و جان گرفت.

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش 400 میلیارد تومان در طول سال جاری

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی سرهنگ پاسدار احمدرحمانی در این همایش گفت: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به این مجموعه اختصاص یافت، که دراین‌راستا به 1 هزار نفر تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

وی ادامه داد: امسال با استاندار جهادی استان رایزنی شد، پس ۴۰۰ میلیارد تومان به بسیج سازندگی اختصاص یافته است، که در بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی کشور تخصیص یافته است، که ۳۷۹ روستا را زیرپوشش قرار می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، تعداد گروه‌های جهادی جهش ۱۰ برابری داشته است، گفت: بهمن ۹۸ تعداد ۴۱۰ گروه جهادی در استان وجود داشت، ولی در دو سال و نیم گذشته به ۴۲۰۰ گروه افزایش یافته است؛ پس رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کرده ایم و چندین بار گروه‌های جهادی استان به عنوان الگوی برتر انتخاب شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha