اعزام بیش از یک هزار زائر کرمانی به کربلا
کد خبر: 4082216
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

اعزام بیش از یک هزار زائر کرمانی به کربلا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: از اول شهریورماه در مجموع یک‌‌هزار و ۸۱۵ زائر در قالب ۵۵ دستگاه اتوبوس از کرمان به سمت مرزهای کشور اعزام شده‌اند.

پیاده روی زائران اربعین

به گزارش ایکنا از کرمان، احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان امروز، ۹ شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به نرخ پایه ۵۵۰ هزار تومان برای اتوبوس‌های عادی و ۸۵۰ هزار تومان برای اتوبوس‌های VIP برای اعزام زائران اربعین به مرزهای خروجی کشور، گفت: همه باید بلیط را به صورت تک فروشی تهیه کنند و کسی نمی‌تواند به صورت دربستی از کرمان به سمت مرز برود زیرا تک فروشی بلیط از دلالی و بازار سیاه جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اعزام تعدادی از زائران اربعین از استان کرمان، ادامه داد: از اول شهریورماه در مجموع یک‌هزار و ۸۱۵ زائر در قالب ۵۵ دستگاه اتوبوس از کرمان به سمت مرزهای کشور اعزام شده‌اند که از این تعداد، ۴۳ اتوبوس به مرز مهران، ۹ اتوبوس به اهواز و ۳ اتوبوس به مرز شلمچه اعزام شده‌اند.

عراقی‌زاده با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی به مردم، به تعداد زائران خارجی اربعین اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریورماه، یک‌هزار و ۲۸۶ نفر با ۲۹ اتوبوس و تعداد ۴ هزار و ۴۴۰ نفر به صورت پیاده از مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند که علاوه حرکت به سمت مرزهای مهران و شلمچه، دو شهر زیارتی مشهد و قم را نیز به عنوان مقصد در نظر دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه مردم در صورت نارضایتی از هزینه بلیط و حمل و نقل می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند، گفت: از طرف شرکت‌های معدنی که قرار بود تعدادی اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین در اختیار قرار بدهند خلف وعده‌هایی صورت گرفته است.

علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز در این نشست با بیان اینکه هنوز از استان‌ها برای پرواز به عراق در ایام اربعین برنامه‌ریزی نشده، گفت: در استان کرمان از دو ماه و نیم قبل درخواست ۲۷ پرواز برای اعزام زائران اربعین وجود داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مصوب پرواز از تهران به عراق ۶ میلیون تومان و از سایر استان‌ها ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که صرفاً پنج روز قبل و پنج روز بعد از اربعین انجام می‌شود. بلیط‌های اربعین در سایت شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد و قرار نیست از طریق آژانس‌ها بلیط فروخته شود.

انتهای پیام
captcha