راهپیمایی اربعین بزرگترین کنگره بشری است
کد خبر: 4082639
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

راهپیمایی اربعین بزرگترین کنگره بشری است

امام‌جمعه کرمان راهپیمایی اربعین را بزرگترین کنگره بشری خواند و گفت: راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد سال‌ها پس از واقعه عاشورا پیروان و دوستداران حسین(ع) در یک صف‌آرایی همراه با بصیرت علیه ظلم، زور و تزویر ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۱۱ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: همه اعمال ما ثبت و در محضر خداوند بررسی می‌شود لذا رعایت تقوای الهی باید جدی گرفته شود.

وی در ادامه مباحث گذشته در خصوص ریشه‌های به وجود آمدن واقعه کربلا گفت: یکی از این ریشه‌ها نفاق بود. کسانی که در جبهه نفاق قرار می‌گیرند ظاهر آراسته‌ای دارند اما تیشه بر ریشه دین، اخلاق و اسلام می‌زنند که باور و تشخیص این نفاق ساده نیست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه فتنه‌ها آنقدر تاریکی منتشر می‌کنند که تشخیص حق و ناحق مشکل می‌شود و پرچم فتنه‌ها به راحتی پایین نمی‌آید، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فتنه‌های متعددی به وجود آمد که انحرافاتی را به دنبال داشت و حتی افراد با سابقه‌ا‌ی را به کام خود فرو برد.

وی گفت: اولین مشکل در فتنه‌ها برای خواص ساده اندیش به وجود می‌آید. افرادی با سابقه درخشان که دشمن شناسی قوی ندارند و فریب می‌خورند که در ۴۰ سال پس از انقلاب چنین افرادی به دلیل ساده اندیشی در جبهه مقابل امام، انقلاب و رهبری قرار گرفتند. این مشکل خطری است که در آیات و روایات فراوان بر آن تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، خود پرستی و خود‌ستایی را از دیگر عوامل واقعه کربلا برشمرد و گفت: زمانی که انسان دچار خود پرستی شود تمام مواضع و فعالیت خود را حق می‌داند، هیچ وقت انتقادات را نمی‌پذیرد و با منتقدین دشمنی می‌کند که این امر در طول تاریخ اسلام مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه بخشی از شرک در نتیجه خودپرستی و خودستایی به وجود می‌آید، افزود: این خطر بزرگی است و ضرورت دارد که انسان‌ها خود را بسازند و با خودپرستی و خودستایی مقابله کنند زیرا کسانی که گرفتار خود پرستی می‌شوند خدا را عبادت نمی‌کنند بلکه معبود آن‌ها هوی و هوس است که این امر در واقعه کربلا در جبهه مقابل امام حسین(ع) بسیار پر رنگ است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) و شهیدان قدوسی، دستجری و شهدای ۱۷ شهریور و بزرگداشت سلمان فارسی، گفت: جریان پیروزی انقلاب پس از ۱۷ شهریور با سرعت بیشتری پیش رفت.

وی ضمن تسلیت رئیسعلی‌ دلواری، اقدام او علیه استعمار را مورد تکریم قرار داد و گفت: روز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم. سلحشوران ارتش با تیز بینی خود از فضای کشور در برابر دشمن حفاظت و حراست می‌کنند و پدافند جمهوری اسلامی را به یکی از قدرتمند‌ترین پدافندها در دنیا تبدیل کرده‌اند.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی اربعین، گفت: این راهپیمایی پیام‌های متعددی را به دنیای امروز مخابره می‌کند که یکی از این پیام‌ها صف‌آرایی در برابر زور، زر و تزویر است. اگر کسانی در زمان امام حسین(ع) تحت تأثیر این سه عامل قرار گرفتند راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد سال‌ها پس از واقعه عاشورا پیروان و دوستداران حسین(ع) در یک صف‌آرایی همراه با بصیرت علیه ظلم، زور و تزویر ایستاده‌اند.

وی اربعین را بزرگترین کنگره بشری خواند و گفت: انسجام و همراهی ملت اسلام در دفاع از خط شهادت به عنوان پشتیبان جبهه مقاومت پیام دیگر این راهپیمایی عظیم است. به نمایش گذاشتن وحدت اسلامی در محور امام شهید جامعه اسلامی که همه هستی خود را برای دفاع از حق و اجرای احکام اسلام گذاشت از دیگر پیام‌های اربعین است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به حضور افرادی از ادیان و ملت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین، گفت: اربعین دو ویژگی منحصر به فرد دارد و آن خود جوشی و شناور بودن و سیار بودن آن است که همه افراد عاشقانه حدود ۲۰ روز در این مسیر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: باید به صورت جدی از تیم مذاکره کننده که با قاطعیت و هوشمندی از حقوق مردم دفاع کرده است، پشتیبانی کنیم زیرا آن‌ها خود را در خط مقدم دفاع از حقوق ملت ایران می‌دانند و با هوشمندی مواظب هستند تا به عزت دینی و غرور ملی خدشه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام
captcha