اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور به بخش آموزش و پرورش آذربایجان غربی
کد خبر: 4082661
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور به بخش آموزش و پرورش آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و حذف مدارس کانکسی و ساخت فضای آموزشی اعتبار مصوب شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی و آموزشی بوتراب در خوی با اشاره به جایگاه بیست و نهم استان از نظر سرانه فضای آموزشی در کشور اظهار کرد: این سرانه کمتر از ۴.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز بوده که کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: به رغم اینکه به دلیل عقب‌افتادگی در برخی شاخص‌ها مشکل داریم، اقدامات خوبی در دولت مردمی برای افزایش سرانه آموزشی انجام شده‌است، درصدد هستیم از ظرفیت‌های خیّران و نهادهای حاکمیتی که در امر خدمت‌رسانی به مردم مشغول هستند، استفاده و این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوبه برای آبادانی استان به تصویب رسید که ۳۰ هزار میلیارد تومان مصوبه اقتصادی و ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوبه در بخش عمران است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان  تخصیص اعتبارات سفر انجام شده، گفت: بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و حذف مدارس کانکسی و ساخت فضای آموزشی اعتبار مصوب شده است.

معتمدیان عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در قالب نهضت مدرسه‌سازی در استان سعی می‌شود یک جهش خوبی برای جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار داشته باشیم و شکاف عدم برخورداری را با این عدم تمرکز رفع کنیم.

وی با اشاره به رشد ۳۸ برابری در آماده‌سازی و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در استان گفت: سال گذشته ارزش پروژه‌های افتتاحی ۱۷۷ میلیارد تومان بود و در هفته دولت امسال به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده‌است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح مجتمع آموزشی، رفاهی و تربیتی بوتراب خوی گفت: این اثر اثری فاخر است و ظرفیت‌های خوبی در این مدرسه ایجاد شده است که در نوع خود ب‌ نظیر است.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین مرز تمرچین درجنوب استان بازگشایی شده، افزود: امیدواریم شاهد پذیرایی از زائران استان‌های مختلف باشیم و تدابیر حداکثری در این زمینه و برای ارائه خدمت به زائران اندیشیده شده است.

معتمدیان اضافه کرد: تدابیر لازم در زمینه موضوع حمل و نقل نیز به شکل مطلوبی در مسیر تردد زائران به کار گرفته شده است.

 

انتهای پیام
captcha