ربایش چندین نمازگزار مسجدی در نیجریه از سوی افراد مسلح
کد خبر: 4082728
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

ربایش چندین نمازگزار مسجدی در نیجریه از سوی افراد مسلح

مردان مسلح چندین نمازگزار که در نماز جمعه مسجدی در ایالت «زمفره» در شمال غربی نیجریه شرکت کرده بودند را ربودند و آن‌ها را به مکان نامشخصی بردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تی آر تی، مقامات و شاهدان می‌گویند: روز گذشته چند نمازگزار  مسجد مرکزی  شهر «زوگو» در شمال غربی ایالت «زمفره» نیجریه ربوده شدند.

باندهای مسلح که افراد محلی آنها را  راهزن خطاب می‌کنند در شمال غرب و مرکز نیجریه فعالیت زیادی دارند. آنها به روستاها حمله می‌کنند و برای باج‌گیری دست به آدم‌ربایی دسته‌جمعی می‌زنند. 

محمد شهو، سخنگوی پلیس زمفره گفت که تعداد نامعلومی از نمازگزاران از مسجد مرکزی جمعه در شهر زوگو در 170 کیلومتری غرب گوسائو مرکز ایالت زمفره ربوده شدند.

وی گفت: فرماندهی پلیس ایالت با همکاری نیروهای نظامی افرادی را برای عملیات جستجو و نجات اعزام کرده است.

ابراهیم امینو که در مسجد حاضر بود به خبرگزاری رویترز گفت که افراد مسلح اسلحه‌های خود را زیر لباس‌های خود پنهان کرده و وانمود کردند که نمازگزار هستند.

او گفت که با ورود به محوطه مسجد، آنها اسلحه‌های خود را بیرون آورده و تیراندازی هوایی کردند. این مردان مسلح ده‌ها نمازگزار را به زور به مکان نامعلومی بردند.

محمد بوکار زوگو با اشاره به این که برادر 22 ساله‌اش نیز در میان ربوده‌شدگان است، گفت: افراد مسلح بعداً با او تماس گرفتند و از او درخواست پول کردند. او گفت: آنها نگفتند چقدر می‌خواهند.

ارتش نیجریه ماه گذشته چندین عملیات هوایی را علیه باندهای مسلح انجام داد و اعلام کرد که تاکنون ده‌ها نفر از آنها را کشته است.

انتهای پیام
captcha