اعلام نتایج مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن‌کریم استان زنجان
کد خبر: 4082998
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

اعلام نتایج مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن‌کریم استان زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اعلام نتایج مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن‌کریم استان خبر داد.

اعلام نتایج مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن‌کریم استان زنجان

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی‌تبریزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن اداره‌کل اوقاف استان زنجان گفت: این مسابقات در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال و با شرکت ۱۶۰ نفر از راه‌یافتگان به این مرحله طی روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریورماه در زنجان در ۹ رشته آوایی در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

وی افزود: در بخش بانوان رشته حفظ ۵ جزء مقام اول مریم رحمانی از زنجان، مقام دوم آرزو قاضی‌لو از زنجان و مقام سوم فریبا غلامی از ابهر انتخاب شدند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در رشته حفظ ۱۰ جزء، مقام اول سمانه نوری از زنجان، مقام دوم سمیه حیدری از زنجان، مقام سوم سیما کردلو از ابهر معرفی شده و در رشته حفظ ۲۰ جزء، مقام اول رقیه حسین‌خانلو از زنجان، مقام دوم فاطمه بازرگان از زنجان، مقام سوم مینا عظیمی از زنجان و در رشته حفظ کل نیز مقام اول رقیه مرادلو از زنجان، مقام دوم زینب غنی‌لو از زنجان، مقام سوم مریم محمدی از زنجان به این مقام‌ها نائل شدند.

وی افزود: در رشته قرائت تحقیق بانوان، مقام اول مریم فضلی از زنجان، مقام دوم فاطمه انصاری از ابهر، مقام سوم معصومه شامی از زنجان و در رشته قرائت ترتیل بخش بانوان رقیه حسنلو از زنجان مقام اول، نرگس محمدلو از زنجان مقام دوم و مقام سوم خانم فاطمه صادقی‌فرد از زنجان را کسب کردند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به نتایج بخش آقایان، تصریح کرد: در حفظ ۵ جزء به علت عدم کسب حدنصاب امتیازات، شرکت‌کننده نداشتیم. همچنین در حفظ ۱۰ جزء علیرضا زینعلی از زنجان مقام اول، مسعود محمودآبادی از زنجان مقام دوم و علیرضا اسماعیلی از زنجان مقام سوم را به دست آوردند.

این مسئول با اشاره به بخش حفظ ۲۰ جزء و قرائت، اظهار کرد: در حفظ ۲۰ جزء حسین ابیضی‌مقدم از زنجان مقام اول، مهدی نوری از زنجان مقام دوم و در حفظ کل محمد کریمی از زنجان مقام اول، آقای مصطفی محمدی از زنجان مقام دوم و آقای امیرحسین احمدی از زنجان مقام سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش قرائت تحقیق یوسف قنبری از زنجان مقام اول، مهدی کرمی از زنجان مقام دوم و علیرضا عتیق‌زاده از زنجان مقام سوم را از آن خود کردند. همچنین در بخش قرائت ترتیل سعید دویران از زنجان مقام اول، علی قنبری از زنجان مقام دوم و مسعود علمی‌فرد از زنجان به مقام سوم رسید.

مسئول اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، بیان کرد: ۷ نفر از داوران برجسته در سطح کشوری در بخش بانوان و ۹ نفر از اساتید داوری در بخش آقایان عهده‌دار داوری این مسابقات بودند. در بخش دعاخوانی خواهران و برادران و اذان برادران و گروه تواشیح بانوان نورالزهرای زنجان نیز، ضبط و جهت داوری و مشخص شدن نفرات برتر به تهران ارسال شد که در صورت کسب رتبه‌های برتر، نتایج این بخش متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم در دو بخش بانوان و آقایان با رقابت ۱۶۰ شرکت‌کننده در رشته‌های آوایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد در بخش بانوان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل و دعاخوانی و تواشیح ۹۰ نفر و در بخش آقایان نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل ، دعاخوانی و اذان ۷۰ نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن این اداره‌کل راه یافته‌ بودند که در این مرحله تنها از میان رتبه های اول هر رشته که حدنصاب امتیازات را براساس آیین‌نامه مسابقات کسب کرده باشند، به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha