شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
کد خبر: 4083471
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: اکنون شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد ‌است که این رقم در خراسان شمالی ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوراکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، امروز 14 شهریورماه، در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه رویکرد بنیاد مسکن این است که سال ۱۴۱۰ پایانی برای مسکن غیرمقاوم کشور باشد و بسیاری از پروژه‌ها با این راهبرد سرعت می‌گیرند، اظهار کرد: اکنون شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد ‌است که این رقم در خراسان شمالی ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در خصوص میزان همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی، تصریح کرد: همکاری بانک‌ها در برهه‌ای از زمان در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی کم رنگ بود اما اکنون پرداخت این تسهیلات در حال انجام است.

نیکزاد ادامه داد: ساخت مسکن روستایی با تسهیلات پنج درصد در دست اجرا است و امید می‌رود که گامی برای ارتقای ایمن منازل مسکونی روستایی و مقاوم سازی این واحدها باشد.


وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن در شهر و روستا جایگاه و اهمیت ویژه دارد، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها را در دست ساخت دارد.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور سند مالکیت را از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و افزود: تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار فقره سند مالکیت در روستاها و شهرهای کشور صادر شد.

نیکزاد تأکید کرد: این بنیاد ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در دست اجرا دارد و تعداد زیادی از این واحدها در نیمه دوم امسال تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل در تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد، بیان کرد: اقدامات مربوط به بازسازی در ۱۷ نقطه آسیب‌دیده از سیل و زلزله کشور در حال اجراست که برخی در مراحل پایانی است و تا چند ماه آتی به اتمام می‌رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ستاد بازسازی در تمامی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده فعال است، ادامه داد: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده و زلزله زده نیاز به تخریب و نوسازی دارد و ۱۰ هزار واحد نیاز به بازسازی دارند.

وی درباره بهسازی مسکن روستایی و مقاوم‌سازی این واحدها گفت: سقف وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و بر این اساس روند ساخت و ساز با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در کشور ۵۰ درصد از منازل روستاییان مقاوم سازی شده است که این رقم در خراسان شمالی ۶۲ درصد است.

در این آیین از زحمات علی محمدی تقدیر و هادی زارعی به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha