حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد
کد خبر: 4083530
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کریمی فیروزجایی:

حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، حذف معلمان مهرآفرین از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را مغایر قانون تشخیص داد.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: علی کریمی فیروزجایی، درباره سرنوشت بررسی اصلاحات آئین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی، گفت: هیئت تطبیق مصوبات مجلس متشکل از حقوقدانان برجسته و باسابقه است. طبق نظر آن‌ها بخشی از آئین‌نامه رتبه‌بندی مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود. 

وی توضیح داد: بر اساس نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، عبارت «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیئت مذکور تأیید شود.

فیروزجایی در ادامه بیان کرد: بر اساس نظر هیئت، این‌که آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی‌شود، مغایر قانون است و باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره فرآیند اصلاح این آئین‌نامه نیز، گفت: با توجه به اینکه مغایر قانون بودن این بخش از آئین‌نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود، هیئت دولت باید این آئین‌نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند.

انتهای پیام
captcha