مستند «بازی اعداد» همزمان با 11 سپتامبر روی آنتن می‌رود
کد خبر: 4083614
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
یک تهیه‌کننده به ایکنا خبر داد:

مستند «بازی اعداد» همزمان با 11 سپتامبر روی آنتن می‌رود

«بازی اعداد» عنوان مستندی است که همزمان با یازده سپتامبر از یکی از شبکه‌های اصلی سیما روی آنتن خواهد رفت. در این کار به موضوع اشغال افغانستان توسط آمریکاییان پرداخته خواهد شد.

ساسان فلاح‌فر، تهیه‌کننده مستند «بازی اعداد» در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون کار تولیدی جدید خود گفت: این مستند که هم‌اکنون آماده پخش شده به جنایات آمریکا در افغانستان می‌پردازد. موضوع این فیلم با اشغال آمریکا آغاز شده و تا رفتن آنها از افغانستان ادامه پیدا می‌کند. تصاویر این مستند که قرار است به زودی از یکی از سه شبکه اصلی سیما پخش شود، آرشیوی هستند.

وی افزود: برای روایت صحیح از آنچه رخ داده، تحقیقات فراوانی را به اتفاق عباس وهاج، کارگردان این اثر انجام داده‌ایم تا روایتی صحیح از موضوع داشته باشیم. آمریکا در کشور افغانستان 174 هزار نفر را کشته است؛ آماری که خود آنها را تأیید کرده و این مسئله از سوی دادگاه لاهه محکوم نیز شده است. در این کار به طالبان نگاه نمی‌شود و صرفاً به مسئله اشغالگری آمریکا اشاره داریم.

فلاح‌فر در پاسخ به اینکه چرا سرزمینی که مردمش چنین از سوی آمریکا با ظلم مواجهه شده‌اند باید در لحظه خروج اشغالگران به دنبال همراهی آنها باشند؟ گفت: آمریکا قدرت رسانه‌ای بسیار بالایی دارد به ویژه در حوزه سینما تلاش می‌کند خود را در قامت یک ناجی نشان دهد. بنابراین خیلی‌ها تصویری که از اشغالگران آمریکایی دارند همان تام کروز در فیلم‌های سینمایی است. در چنین شرایطی نباید تعجب کنید چرا برخی از مردم افغانستان در موقع خروج آمریکایی‌ها  به هر طریق ممکن می‌خواستند همراه سربازان آمریکایی باشند.

تهیه‌کننده مستند «بازی اعداد» ادامه داد: این فیلم به قلم مهدی نعمت‌اللهی در مرکز مستند حقیقت به تولید رسیده است. در بخشی دیگری از این مستند به ماجرای بازداشت سردبیر سایت ویکی‌لیکس، جولیان آسانژ می‌پردازد که در پی افشا و انتشار اسناد محرمانه دستگیر شد.

وی در پایان اعلام کرد: این مستند همزمان با واقعه یازده سپتامبر و خروج آمریکا از افغانستان از تلویزیون پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha