اعزام ۳۱ هزار زائر هرمزگانی به کشور عراق تا امروز
کد خبر: 4083721
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

اعزام ۳۱ هزار زائر هرمزگانی به کشور عراق تا امروز

معاون حج و زیارت هرمزگان گفت: تا امروز ۳۱ هزار زائر هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام‌شده‌اند.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سجاد قادری، معاون حج و زیارت استان، امروز، 15 شهریور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا امروز ۳۱ هزار زائر هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام‌شده‌اند. تاکنون ۵۲ هزار نفر از استان هرمزگان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۱ هزار نفر از آن‌ها با پرداخت حق بیمه نام‌نویسی خود را قطعی کرده‌اند.

وی از پرداخت تسهیلات ۳ تا ۵ میلیون تومانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را در سامانه سماح ثبت کنند. این تسهیلات تنها به سرپرستان خانوار یارانه بگیر که به صورت زمینی به کربلا سفر کرده‌اند تعلق می‌گیرد.

پرداخت ارز با نرخ توافقی به زائران اربعین

حسن آرمات، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای هر زائر اربعین ۱۰۰ دلار با نرخ توافقی در نظر گرفته شده که این نرخ برای امروز ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان است. زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به شعب مرکزی بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم و جزیره کیش ارز خود را دریافت کنند.

وی در پایان ضمن درخواست از زائران مبنی بر اینکه به علت ازدحام جمعیت در روز‌های پایانی، هر چه سریع‌تر برای دریافت ارز مراجعه کنند، یادآور شد: مراجعه به صرافی‌ها دیگر راه دریافت ارز بوده و همراه داشتن اصل کارت ملی و سیم‌کارت به نام زائر برای دریافت ارز الزامی است.

انتهای پیام
captcha