توجه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به جذب دانشجویان نوآور
کد خبر: 4083776
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
رئیس جهاددانشگاهی در پیامی بیان کرد:

توجه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به جذب دانشجویان نوآور

رئیس جهاددانشگاهی در پیام خود به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان، اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی می‌تواند چشم‌انداز فعالیت‌های خود را بر جذب و جلب دانشجویان علاقه‌مند و نوآور در قالب شبکه‌های توانمندساز و فراگیر قرار دهد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، با فرارسیدن سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، 15 شهریور، دکتر دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بدون شک، دانشجویان در زمره مهم‌ترین اقشاری هستند که در تحولات اجتماعی و فرهنگی، پیشبرد اهداف فناورانه و نوآورانه کشور و دستیابی به تمدن نوین اسلامی مندرج در سند مهم گام دوم انقلاب نقش اساسی و بنیادی دارند و نگاه اجمالی به فعالیت‌ها و خدمات جهاددانشگاهی در طول بیش از 40 سال فعالیت بیانگر این نکته است که بخش زیادی از توفیقات و عملکرد این نهاد خدوم و انقلابی بازبسته به جلب، حضور و مشارکت دانشجویان علاقه‌مند، متخصص و متعهد در این نهاد بوده است که با روحیه کار، امید، خلاقیت و اثربخشی بیش‌ازبیش مایه عزت و افتخار و پیشرفت بوده‌اند و همین دانشجویان بعدها در قامت متخصصان، مدیران و پژوهشگران کارهای بزرگ را به انجام رسانیده‌اند و منشأ خیر و برکت بوده‌اند.

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی می‌تواند درگاه و محملی برای جذب دانشجویان نوآور و خلاق به زیست‌بوم بزرگ نوآورانه و نخبگانی جهاددانشگاهی و هدایت و حمایت از آن‌ها باشد و این موضوع خود ظرفیت و سرمایهٔ عظیم برای غنا بخشی به منابع انسانی جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف نوآورانه و تحول‌خواهانه ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، دانشجویان می‌توانند به‌عنوان نبض بیدار و دل‌آگاه جامعه، نسبت به نیازها، مشکلات و مسائل گوناگون و پردامنه زیست‌بوم جامعهٔ ایرانی اطلاع پیدا کنند تا از طریق جهاددانشگاهی نسبت به حل این مسائل اقدام شود و برای این مهم لازم است تا تمام توان سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و منابع این نهاد تا حد ممکن و مقدور در اختیار دانشجویان نوآور و خلاق قرار گیرد.

در 25 سال فعالیت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، باور ما بر این است که این سازمان می‌تواند چشم‌انداز فعالیت‌های خود را بر جذب و جلب دانشجویان علاقه‌مند و نوآور در قالب شبکه‌های توانمندساز و فراگیر قرار دهد و در حکم درگاه ورود نظام‌مند، هدفمند و هماهنگ دانشجویان نوآور و خلاق به جهاد عمل کند و توفیقات در این مسیر مستلزم نگاه تحولی، تنوع‌بخشی و روزآمدسازی فعالیت‌ها، توجه ویژه به نیازهای دانشجویان به‌ویژه در کارآفرینی و مهارت‌آموزی، تشکیل شبکه‌های فعال دانشجویی، تنوع‌بخشی برنامه‌ها و استفاده از الگوهای جدید در برنامه‌های فرهنگی است تا طی آن استعدادهای دانشجویان در عرصه‌های گوناگون شناسایی و تقویت شود و بسترسازی برای بهره‌مندی از این توانمندها با دقت صورت پذیرد.

در پایان، با آرزوی تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام عظیم‌الشأن(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، این روز را به همه همکاران پرتلاش در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و دانشجویان عزیز عضو این سازمان تبریک می‌گویم و نقش‌آفرینی سازنده و سربلندی و بالندگی آنان را از خداوند بزرگ خواهانم.

یادآور می‌شود، با فرارسیدن ۱۵ شهریورماه، سالروز تشکیل سازمان دانشجویان ایران، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی از 15 شهریورماه تا 15 مهر ماه 1401 برای تبیین چشم‌انداز این سازمان در نظر گرفته شده است و طی یک ماه مجموعه‌رویدادهایی در سازمان و شعب آن برگزار خواهد شد.

جلسه و دیدار با برخی از چهره‌های علمی و فرهنگی کشور، برگزاری نشست‌های شعب، ارسال پیام برخی از چهره‌های شاخص فرهنگی از جمله برخی از برنامه‌های این بازۀ زمانی است. همچنین، با توجه به نزدیکی بازگشایی دانشگاه‌ها، شعب سازمان داشجویان در سراسر کشور غرفه‌های در دانشگاه‌ها مستقر خواهد کرد تا به معرفی سازمان دانشجویان اقدام شود.

انتهای پیام
captcha