خدمت صادقانه از ویژگی‌های برجسته شهید مدنی بود
کد خبر: 4084285
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

خدمت صادقانه از ویژگی‌های برجسته شهید مدنی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی، گفت: خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید محراب آیت الله شهید مدنی بود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 18 شهریورماه، در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی، گفت: خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید محراب آیت الله شهید مدنی بود.

وی با بیان اینکه شهید مدنی خود را مطیع ولی‌فقیه می‌دانست و بر اطاعت همگان از ولی فقیه نیز تاکید می‌کرد، افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید شهید مدنی بود.

آل‌هاشم، ادامه داد: آیت‌الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

امام جمعه تبریز، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خطاب به غربی‌ها گفت: بازی مقصرنمایی راهی به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و ادعاهای با رویکرد سیاسی قطعا پایدار نخواهد بود و طبعا دلیلی برای پیوستن به آن از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در طول مذاکرات طرف غربی به صورت مکرر با بهره‌گیری از ابزارهای مذاکراتی و فشارهای رسانه‌ای تلاش کرده تا ایستادگی ایران بر منافع منطقی و اصولی خود را مانع تراشی برای دستیابی به توافق نشان دهد و اینگونه القا کند که ایران اساسا به دنبال توافق نیست و این رفتار آمریکا پس از آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد این کشور عنوان می‌شود.

آل‌هاشم تصریح کرد: ظاهرا واشنگتن پس از ماه ها مذاکره سخت و پیچیده هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباه مسئولان خود را در گذشته با نشان دادن حسن نیت بپذیرد و مطالبات منطقی و قانونی ایران را پذیرا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده روی اربعین، اظهار کرد: شکل‌ گیری درک صحیح از نهضت امام حسین(ع) و نوعی بیداری اسلامی متاثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم این پدیده (اربعین) است. مسلمانان امروز دنیا متوجه شده‌اند که ظرفیت و توانایی وجود دارد و در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهدی‌یاوری و مهدی باوری پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است و یکی از اهداف برپایی تجمع اربعین نیز بحث انتظار است. پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی بوده اما برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha