پیاده‌روی اربعین یک اعجاز جهانی از جاذبه حسینی است
کد خبر: 4084298
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

پیاده‌روی اربعین یک اعجاز جهانی از جاذبه حسینی است

امام‌جمعه ارومیه گفت: دین مبین اسلام، قیام امام حسین(ع) و یاد والای شهدای کربلا با پیاده‌روی میلیونی اربعین جهانی می‌شود و این یک اعجاز است، اسلام همواره قلب‌ها را با مودت و دوستی تسخیر کرده و این پیاده‌روی نیز در حال تسخیر عالم است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۱۸ شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ایام برگزاری اربعین حسینی اظهار کرد: این روزها عاشقان و زائران حسینی از گوشه گوشه دنیا برای زیارت سالار شهیدان(ع) راهی کربلا می‌شوند و این بزرگترین گردهمایی جهانی است.

وی افزود: دین مبین اسلام، قیام امام حسین(ع) و یاد والای شهدای کربلا با پیاده‌روی میلیونی اربعین جهانی می‌شود و این یک اعجاز است، اسلام همواره قلب‌ها را با مودت و دوستی تسخیر کرده و این پیاده‌روی نیز در حال تسخیر عالم است.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: این حرکت عظیم یک معجزه الهی است که اهل بیت(ع) پایه‌گذار آن هستند، در عالم اسلام این مودت نسبت به شهدای کربلا به ویژه امام حسین(ع) بی‌نظیر بوده و پیاده‌روی اربعین مصداقی براین موضوع است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب افتخار شیعیان ایستادگی در مقابل شیطان‌صفتان و نظام سلطه است، شیعیان همواره در برابر استکبار قد علم می‌کنند و با صراحت در برابرشان می‌ایستند و این شجاعت و صراحت را از امیرالمومنین(ع) و ائمه فرا گرفته‌اند و شیعه همیشه با این روحیه دربرابر ظالمان ایستاده است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مرزبندی‌ها را از میان مسلمانان برداشتند، گفت: تنها مرزبندی موجود بین کفر و اسلام بوده و باید بدانیم که شیطان بزرگ، آمریکا همواره درصدد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی یا بین شیعه و شیعه است.

وی اظهار کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای گسترده‌ترین حملات رابه نظام اسلامی انجام دادند ولی به برکت روحیه‌ای که از اهل بیت نشات گرفته بود، در مقابل این هجمه‌ها و توطئه‌ها ایستادگی کرده‌ایم و همواره موفق بوده‌ایم.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای کمک به نهادهای تعلیم وتربیت در امر آموزش کمک کنند.

 

انتهای پیام
captcha