استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین
کد خبر: 4084568
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس اورژانس این دانشگاه در مسیر منتهی به مرز تمرچین برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

فرزین رضازاده، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی آذربایجان غربی، فرزین رضازاده، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: هر چند در حال حاضر مرز تمرچین پیرانشهر بسته است اما برای ارائه خدمات به زائران بازگشتی از این مسیر و آمادگی برای بازگشایی دوباره مرز ۱۵ دستگاه آمبولانس اورژانس این دانشگاه در مسیر منتهی به مرز تمرچین به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی خدمات اورژانس در مسیر این مرز افزود: تمامی پایگاه‌های جاده‌ای آذربایجان غربی به صورت ثابت مستقر هستند و پایگاه‌های اورژانسی ویژه مسیر زائران کربلا نیز از محمدیار تا مرز تمرچین مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مسیر محمدیار تا نقده چهار آمبولانس اورژانس با اکیپ ویژه فعال هستند، ادامه داد: در مسیر نقده تا پیرانشهر هفت آمبولانس اورژانس مستقر و در مسیر پیرانشهر تا تمرچین نیز هر سه کیلومتر یک آمبولانس اورژانس آمده خدمت رسانی به زائرین کربلا است.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر در اکیپ‌های فوریت‌های پزشکی در مسیر پیرانشهر تا تمرچین حضور فیزیکی دارند، تصریح کرد: همچنین هفت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس با  ۱۵ نفر اکیپ متخصص در حال خدمت رسانی هستند.

رضازاده با اشاره به وضعیت امدادرسانی فوریت‌های پزشکی گفت: خوشبختانه تا این لحظه مورد حادی نبوده و اکثر موارد پزشکی مراجعه شده مربوط به سنگ‌کلیه، فشار خون و گرمازدگی است.

وی ضمن توصیه به زائران کربلا در خصوص داروهای همراه اظهار کرد: زائران حتما داروهای شخصی مثل فشارخون و قلبی یا هر داروی شخصی که‌ پزشک‌شان تجویز کرده، همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha