اعزام هوایی نخستین گروه زائران اربعین از فرودگاه لامرد
کد خبر: 4084971
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

اعزام هوایی نخستین گروه زائران اربعین از فرودگاه لامرد

طی مراسمی با حضور مسئولان استان فارس، اولین گروه از زائرین اربعین حسینی از فرودگاه لامرد به نجف اشرف مشرف شدند.

مراسم اعزام هوایی زائران اربعین از فرودگاه لامردبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم اعزام اولین گروه زائران اربعین حسینی از فرودگاه لامرد به نجف اشرف امروز، 21 شهریورماه با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعینی حسینی(ع) استان فارس در این مراسم گفت: امسال 10 فرودگاه بین‌المللی در کشور کار انتقال زائران اربعین را انجام می‌دهند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری به خصوص معاون امور زائرین و گردشگری استانداری، استان فارس به عنوان تنها استان در کشور است که کار انتقال زائرین را از سه فرودگاه لامرد، لار و شیراز انجام می‌دهد که این در کل کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده جهت زائرانی که از مرز زمینی قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را داشتند، انتقال زائرین از مرزهای هوایی بهترین روش و گزینه است که زائران می‌توانند به موقع مراسم زیارت و پیاده‌روی خود را مدیریت کنند و برگردند.

سهراب عزیزی، رئیس فرودگاه لامرد نیز در این مراسم ضمن تقدیر و‌ تشکر از تلاش‌های صورت گرفته جهت برقراری پروازهای شیراز به نجف مخصوصا از استانداری و مدیرعامل کیش ایر افزود: طی اولین پرواز 151 نفر از زائرین از فرودگاه لامرد به نجف اعزام شدند و در ایام اربعین امسال طی 4 سورتی پرواز 606 نفر از زائرین جنوب کشور از فرودگاه بین‌المللی شهدای لامرد به نجف اشرف مشرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز پروازهای اربعین فقط از 6 فرودگاه کشور انجام شد که فرودگاه‌های شیراز و لامرد از اصلی‌ترین این فرودگاه‌ها بودند.

انتهای پیام
captcha