تأمین امنیت مناطق مرزی و محور کربلا توسط حشدالشعبی
کد خبر: 4085097
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

تأمین امنیت مناطق مرزی و محور کربلا توسط حشدالشعبی

یکی از فرماندهان مرزی حشدالشعبی از امنیت کامل مناطق مرزی بین ایران و عراق و محور کربلا خبر داد و گفت: حشدالشعبی در این مسیر امکاناتی را جهت امنیت زوار، تسهیل در تردد زائران و استفاده زوار از خدمات ارتباطی و مخابراتی در نظر گرفته است.

حشدالشعبی، پیاده روی اربعینبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اوقاف فارس، ابوسجاد حمدون محمد مهدی، یکی از فرماندهان مرزی حشدالشعبی عراق امروز، 21 شهریور در بازدید از موکب اربعینی «شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اوقاف فارس با بیان اینکه امسال با وجود حضور چند میلیون زائر ایرانی در عراق، امنیت مراسم اربعین امسال در بالاترین حد خود است، گفت: زائران امام حسین(ع) هیچ نگرانی نسبت به امنیت مناطق مرزی به ویژه محور تردد به سمت کربلا نداشته باشند.

وی با تصریح اینکه تردد زائران از مرز خسروی به سمت منذریه عراق و سپس کربلا، سامرا، کاظمین و نجف رایگان و صلواتی خواهد بود، افزود: در این راستا حشدالشعبی خودروهایی را برای جابجایی زوار در مرز در نظر گرفته که در صورت تمایل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

حمدون بیان کرد: امنیت کامل در عراق به ویژه در مناطق مرزی و در مسیر تردد زوار به سمت کربلا برقرار است و مردم عراق با روی باز و با مهربانی از میهمانان امام حسین (ع) استقبال می‌کنند و بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) نیز در جهت تأمین امنیت این مناطق تمام تلاش خود را می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان حشدالشعبی با همکاری وزارت ارتباطات عراق سرویسی را جهت توزیع اینترنت رایگان در مسیر تردد زوار فراهم کرده است، افزود: مرزهای شلمچه، زرباطیه و منذریه، خیمه‌گاه حسینی در کربلا و مرکز گمشدگان در خیابان ثوورت عشرین از جمله این مناطق است.

یادآور می‌شود، اینترنت رایگان و خدمات ارتباطی رایگان در بندر منذریه و موکب اربعینی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس به عنوان تنها موکب مستقر در منذریه عراق متعلق به استان فارس توسط اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) فعال شده است.  

انتهای پیام
captcha