پیاده‌روی اربعین در سوئد برگزار می‌شود
کد خبر: 4085178
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

پیاده‌روی اربعین در سوئد برگزار می‌شود

مراسم پیاده‌روی اربعین هم‌زمان با اربعین حسینی به همت جوانان مسلمان و با همکاری مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد در شمال استکهلم، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

اربعینبه گزارش ایکنا، این مراسم شنبه، 17 سپتامبر 2022 برابر با 26 شهریورماه و روز اربعین از ساعت 13:15 از خیابان «Mellanbyplan» واقع در منطقه «رینکبی» آغاز می‌شود و ساعت 13:45 با عبور از محوطه «Spånga IP» در منطقه «تنستا» به طرف مرکز اسلامی امام علی (ع) در منطقه «Jakobsberg» ادامه می‌یابد.

دوستداران و ارادتمندان اهل بیت(ع) با حضور در این مراسم، سالروز اربعین حسینی را به سوگ نشسته و با حضور در خیابان‌های استکهلم، به یاد شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری می‌پردازند.

همچنین مجلس سوگواری اربعین حسینی از روز پنجشنبه، 15 سپتامبر(24 شهریور) در مصلای مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد آغاز می‌شود که به مدت 3 شب تا روز شنبه 17 سپتامبر 2022(26 شهریور) ادامه خواهد یافت. برنامه هر شب از ساعت 19 تا 21:30 برگزار می‌شود.

برنامه‌ها شامل تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت اربعین، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، عزاداری و مرثیه‌سرایی و سخنران مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری خواهد بود.

از عموم ارادتمندان و دوستداران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به‌ویژه مسلمانان مقیم استکهلم دعوت شده است که با حضور در این مراسم، احیاگر ارزش‌ها و آیین‌های اصیل اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha