توصیه‌های ترافیکی پلیس راه استان مرکزی به زائران حسینی
کد خبر: 4085182
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه استان مرکزی به زائران حسینی

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اولین و مهم‌ترین نکته برای سفری ایمن، داشتن آمادگی ذهنی است، گفت: زائران برای جلوگیری از هرگونه حادثه مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ محمد پور شمس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ محمد پورشمس، رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: در ایام اربعین شاهد سفر محبان اهل بیت(ع)، به سمت مرزهای جنوب غربی و غرب برای حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی‌مدت در جاده‌ها توجه به هشدارهای آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر لازم و ضروری است.

وی افزود: اولین و مهم‌ترین نکته برای سفر ایمن داشتن آمادگی ذهنی برای سفر است و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی، می‌بایست برنامه‌ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند. لازم است زائران ضمن داشتن اطلاعات لازم راه‌ها و مسیر حرکت، قبل از شروع سفر استراحت کافی داشته باشند و از مصرف داروهای خواب‌آور که باعث کاهش توجه در رانندگی می‌شود، خودداری کنند.

پورشمس بیان کرد: همچنین رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت لاستیک‌های خودرو، چراغ‌ها، علائم هشداردهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: رانندگان برای تردد ایمن و سفر بدون خطر در جاده می‌بایست بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی کرده و پس از دو ساعت رانندگی، زمان استراحت 15 دقیقه‌ای در مکان‌های تعیین‌شده و امن را به عنوان یک اولویت همواره در نظر داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: رانندگان می‌بایست از توقف غیر اضطراری در حاشیه راه‌ها پرهیز کنند و از ارتکاب رفتارهای پرخطر ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای می‌باشد، خودداری کنند.

پورشمس در پایان گفت: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب جهت دیدن و دیده شدن، لازم است از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز نقص و خرابی غیرقابل پیش‌بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه، سرپیچ و جاهایی که دید لازم را ندارد خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha