استقبال اهالی بیت‌المقدس از مسابقه «خانواده قرآنی»
کد خبر: 4085442
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

استقبال اهالی بیت‌المقدس از مسابقه «خانواده قرآنی»

صدها خانواده اهل قدس شریف برای نخستین بار در مسابقه‌ای با عنوان «خانواده قرآنی» در زمینه حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، صدها خانواده اهل بیت‌المقدس در شهر قدس برای کسب عنوان نخست «خانواده قرآنی» در حفظ قرآن کریم در رقابتی که در نوع خود برای نخستین بار در سطح  این شهر اشغالی برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.

به خانواده‌ای که بیشترین تعداد فرزندانشان در این مسابقه قرآنی شرکت می‌کنند، علاوه بر کسب عنوان «خانواده قرآنی»، ده‌ها جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

مرکز آموزش حفظ قرآن «زید بن ثابت» در بیت‌المقدس این مسابقه را برای تشویق خانواده‌های شهر قدس به حفظ قرآن کریم راه‌اندازی کرده است.

«نادیه دویات» از مرکز زید بن ثابت در خصوص جزئیات این مسابقه گفت: این مسابقه که یک هفته پیش راه‌اندازی شده است، نخستین مسابقه در نوع خود است و یک ابتکار متمایز محسوب می‌شود که هدف آن تشویق خانواده‌های بیت‌المقدس به حفظ قرآن کریم است.

وی افزود: این مسابقه همه اعضای خانواده، اعم از زن و مرد بالای 5 سال را هدف قرار می‌دهد تا برای عنوان نخستین خانواده قرآنی بیت‌المقدس با مشارکت بیشترین تعداد فرزندان خود در حفظ سوره‌هایی از قرآن با هم رقابت کنند.

این مسابقه شامل چهار بخش است، بخش نخست حفظ سوره «ملک» برای کودکان 5 تا 7 سال، بخش دوم حفظ سوره «واقعه» برای کودکان 8 تا 11 سال و بخش سوم حفظ سوره «اسراء» برای نوجوانان 12 تا 14 سال و بخش چهارم حفظ سوره «انعام» برای نوجوانان 15 سال به بالا است.

دویات افزود: مسابقه «خانواده قرآنی» از ابتدای آغاز به کار با استقبال گسترده خانواده‌ها مواجه شده است و تعداد حاضران به بیش از 700 شرکت‌کننده رسیده است و همه اعضای یک خانواده در آن شرکت می‌کنند.

نادیه دویات اظهار کرد: از 15 نفر اول هر مرحله تجلیل خواهد شد و برندگان مرحله اول و دوم هر کدام 100 دلار و برندگان بخش سوم و چهارم هریک 150 دلار دریافت خواهند کرد.

یادآوری می‌شود، مرکز زید بن ثابت که در زمینه آموزش و حفظ قرآن کریم فعال است در سال 1999 میلادی در شهرک «سور باهر» در جنوب شرقی بیت‌المقدس با هدف کمک به مردم در تسلط بر قرائت قرآن کریم از طریق دوره‌های آموزش تجوید، حفظ و درک احکام فقهی مندرج در قرآن تأسیس شد.

این مرکز که صدها حافظ قرآن را در تمام گروه‌های سنی آموزش داده است به دنبال پیوند دادن کودکان به مسجدالاقصی و تبدیل این مسجد به مرکز قرائت و حفظ قرآن است.

انتهای پیام
captcha