تردد ۱۴ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر
کد خبر: 4085556
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

تردد ۱۴ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کرده‌اند گفت: پیش‌بینی می‌شود در بازگشت زوار از کربلا، تعداد بیشتری این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کنند.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهیدات ویژه اندیشیده شده برای پذیرایی از زوارالحسین(ع) در مسیر بازگشت از کربلا در تمرچین اظهار کرد: ۳۸ گیت در این مرز فعال بوده و توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: در هشت روز گذشته از ۱۴ شهریور تاکنون بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کرده‌اند که پیش بینی می‌شود در بازگشت زوار از کربلا، تعداد بسیار بیشتری این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کنند، تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر هم از مرز تمرچین به کشور بازگشته‌اند که روند افزایشی در این خصوص را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا دو روز پیش از اربعین، روند خروج زوار از مرز تمرچین ادامه داشته باشد و از آن پس، روند بازگشت سریع‌تر شود.

وی با اشاره به بازخورد مناسب فعالیت مرز تمرچین برای خروج زوارالحسین(ع) گفت: وزیر کشور در بازدیدی که از مرز داشت، انتظار این میزان پیشرفت در تمرچین را طی چند هفته و رسیدن به شرایط حداکثری برای میزبانی از زوار نداشت.

معتمدیان اظهار کرد: در روزهای گذشته، زائرانی که از تمرچین وارد عراق شدند، از مبدأ تا مقصد تحت نظارت بودند و بدون هیچ مشکلی به مقصد رسیدند.

وی با بیان اینکه مسیر زائران از استان‌های شمال غرب تا کربلا از طریق تمرچین، تقریباً نصف شده است، افزود: همچنین راه‌اندازی این مرز، ازدحام جمعیت در دیگر مرزها را کمتر کرد و استقبال بسیار خوبی را در این مرز شاهد بودیم.

معتمدیان با قدردانی از حضور قابل توجه مردم منطقه برای ارائه خدمات به زوارالحسین از جمله همراهی اهل سنت در پیرانشهر تاکید کرد: تامین کامل امنیت زوار و نبود هیچ دغدغه‌ای در این خصوص، استفاده از حداکثر ظرفیت حمل و نقل در داخل استان و خارج از کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق و تغذیه و اسکان مناسب زوار در مرز، شاخص‌هایی بود که به خوبی به اهداف مورد نظر در آنها رسیدیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دوهزار خودرو عمومی در آن سوی مرز با ۶۰۰ هزار تومان هزینه، زوار را تا بغداد می‌رسانند که در این خصوص، هیچ مشکلی نداشتیم.

معتمدیان از بهبود قابل توجه زیرساخت‌ها طی حدود یک ماه گذشته در شهرستان پیرانشهر و مسیرهای منتهی به مرز تمرچین خبر داد و یادآور شد: در این خصوص نیز پبشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر امسال برای بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های اعزام زائران طی سال آینده در مرز تمرچین نیز تلاش می‌کنیم، افزود: در این خصوص نیز برنامه‌ریزی شده و شاخص‌های زیرساختی در سال آینده بسیار بهتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha