فعالیت ۱۲ دارالقرآن در استان زنجان
کد خبر: 4085915
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

فعالیت ۱۲ دارالقرآن در استان زنجان

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۱۲ دارالقران در زنجان فعال است، گفت: هدف اصلی از فعالیت‌های قرآنی، اشاعه فرهنگ قرائت قرآن و انس دانش‌آموزان با آن است.

دارالقرآن

به گزارش ایکنا از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، شامگاه دیروز، ۲۴ شهریورماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات چهارده‌گانه قرآنی ابهر، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اربعین رسانه‌ پرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین چهل روز فرمانروایی منطق حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیت بنی‌امیه و سفیانی‌ها بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ حقیقی یعنی فریاد زینب کبری (س) و حضرت سجاد (ع)، تصریح کرد: امروز هم در دنیای پیچیده‌، پرتبلیغات و پرهیاهویی که بر بشریت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ بی‌همتا است، لذا وظیفه ما و درس اربعین این است حقیقت شهادت را در مقابل طوفان دشمنان زنده نگه داریم.

این مسئول با اشاره به مسائل دینی و اعتقادی به عنوان یکی از مهم‌ترین ساحت‌های سند تحول بنیادین، تاکید کرد: پیگیری گسترش فعالیت‌های دینی و تعمیق ارزش‌های مذهبی در بین دانش‌آموزان با جدیت و قوت دنبال می‌شود.

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: در مسیر زندگی نیاز به هدایت‌گر و راهنما داریم و به فرمایش پیامبر (ص)، راهنما و هدایت‌گر ما قرآن کریم است، پس با تمسک به قرآن کریم می توانیم به سعادت برسیم.

میرزایی با اشاره به آیه إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً، تصریح کرد: هدف قرآن کریم، رشد و تعالی انسان است که نتیجه آن تعالی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آرامش جامعه بشری است.

وی با اشاره سوره عصر، عنوان کرد: شرط خسران ندیدن انسان، عمل صالح و ایمان است و در این فضای آلوده به مادیات باید در دریای بیکران قرآن کریم شنا کنیم تا از پلیدی‌ها دور شویم و پاک و طاهر بمانیم، لذا شرط آن انس با قرآن کریم است.

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، سه راه انس قرآن کریم را تلاوت، تهذیب ظاهری و درونی و صدای خوب دانست و اضافه کرد: هدایت به نور و تربیت صحیح در سایه عمل به معارف قرآن کریم اتفاق می‌افتد.

این مسئول به وجود ۱۲ دارالقران در سطح استان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از فعالیت‌های قرآنی، اشاعه فرهنگ قرائت قرآن و انس دانش‌آموزان با آن است.

وی در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات چهارده‌گانه، متذکر شد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در همه ابعاد فردی و اجتماعی، از راهبردها و اهداف کلان آموزش و پرورش است، بر همین اساس مسابقات چهارده‌گانه در سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha