دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی احساس خطر می‌کنند
کد خبر: 4085959
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
امام جمعه گرگان:

دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی احساس خطر می‌کنند

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی احساس خطر می‌کنند، گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند که از این مراسم معنوی بهره‌مندی سیاسی کرده و بین مسلمان اختلاف ایجاد کنند.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و استقبال گرم مردم عراق از زائران اشاره کرد و گفت: حرکت زائران در روز اربعین حسینی سال‌ها در بین مردم عراق مرسوم بوده و مردم از گوشه و کنار این کشور روز اربعین خود را به کربلا رسانده و عرض ارادت می‌کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) و شرکت در اربعین حسینی سال‌ها آرزوی ایرانی‌ها بوده است، تصریح کرد: در زمان حکومت بعث عراق زیارت امام حسین و قبور ائمه اطهار محقق نبود اما بعد از جنگ تحمیلی و رایزنی و روابط دوستانه دو کشور باعث شد که این امر محقق شده و ایرانی‌ها همراه عراق در این سنت دیرینه شرکت کنند.

آیت‌الله نورمفیدی پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان دهنده ارادت و زنده نگه داشتن شعائر الهی دانست وگفت: مسلمانان با حضور میلیونی خود در این مراسم نشان دادن که اگر روزی در حادثه کربلا پرچم عزت خواهی به زمین افتاد امروزه مسلمانان با اتحاد و همدلی راه شهادت و آزادمردی را ادامه خواهند داد.

امام جمعه گرگان از میزبانی و خدمت‌رسانی مردم عراق از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد وگفت: مردم عراق در نهایت مهربانی از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند و این اخلاص و از خودگذشتگی مردم عراق در بهتر شدن روابط دوستانه بین مسلمان تاثیرگذار است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی احساس خطر می‌کند، افزود: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند که اربعین را مختص به ایرانی‌ها بدانند و از این طریق بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و از این مراسم معنوی بهره‌مندی سیاسی کنند.

امام جمعه گرگان به فرا رسیدن ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: آغاز هفته دفاع مقدس آغاز هفته حماسه و افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس است، لذا دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وقایع پس از انقلاب اسلامی ایران است که به دلیل رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام باید تبیین شده و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

 

انتهای پیام
captcha