زائران حسینی منشا خیر برای آذربایجان غربی هستند
کد خبر: 4085991
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

زائران حسینی منشا خیر برای آذربایجان غربی هستند

امام‌جمعه مهاباد گفت: امسال برای نخستین بار بیش از ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین ورود و خروج کردند و منشا خیر و برکت برای توسعه آذربایجان غربی به‌ویژه در منطقه جنوب استان شدند.

عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد ۲۵ شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مسلمانان اهل سنت وفاداری و ارادت خود به اهل بیت(ع) را در آیین استقبال از زائران اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار زائران اربعین در اوج احترام و عزت از سوی اهل تسنن مورد استقبال قرار گرفتند و پس از خروج از مرز تمرچین پیرانشهر و شهر اربیل اقلیم کردستان عراق به سمت بغداد، نجف و کربلا اعزام شدند.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: امسال برای نخستین بار بیش از ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین ورود و خروج کردند و منشا خیر و برکت برای توسعه آذربایجان غربی به‌ویژه در منطقه جنوب استان شدند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مصداق بارز قدرت مسلمانان است، گفت: میلیون‌ها زائر در این ایام با نظم و در امنیت کامل از مرز ۲ کشور ایران و عراق عبور می‌کنند که نشان از وحدت و همبستگی بین مسلمانان است.

ماموستا امامی افزود: انتظار داریم توسعه و آبادانی منطقه به ویژه در زمینه زیرساخت‌ها تمرچین تداوم داشته باشد و مسئولان توجه بیشتری به این منطقه کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست شانگهای ابراز امیدواری کرد: اجلاس سران کشورهای عضور سازمان همکاری شانگهای موجب توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تقویت همکاری اقتصادی و سیاسی اعضا شود.

 

انتهای پیام
captcha