بخشش ۲ محکوم به قصاص در محمدیه قزوین
کد خبر: 4086240
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

بخشش ۲ محکوم به قصاص در محمدیه قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: باگذشت اولیای دم، ۲ محکوم‌ به قصاص در محمدیه به زندگی بازگشتند.

گذشت از قصاص

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، در راستای پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم، ۲ محکوم‌ به قصاص باگذشت اولیای دم در محمدیه از قصاص نفس رهایی یافتند.

‌علی شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: بدون شک گذشت از قصاص یک سنت نیکو و حسنه است که اثرات و ثمرات خوبی را برای جامعه در پی خواهد داشت و قطعاً نزاعی که با مصالحه حل‌وفصل شود، برای همیشه کینه‌توزی‌ها را برطرف می‌کند و امیدواریم فرهنگ گذشت بیش‌ازپیش در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: این ۲ محکوم‌ به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم‌شده و چندین سال در انتظار تأیید و اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی قزوین به سر می‌بردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری، شعبانی خاطرنشان کرد: در راستای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» و با تلاش‌های دادستانی، شورای حل اختلاف و معتمدین بخش محمدیه و با برگزاری جلسه مصالحه با اولیاء دم مقتولین، این۲خانواده از حق قانونی خود گذشتند و نسبت به قصاص نفس محکومین اعلام رضایت کردند.

این مقام قضایی استان در پایان تصریح کرد: این دو محکوم از قصاص رهایی یافته و پس از تحمل جزای عمومی جرم قتل، از زندان آزاد خواهند شد.

انتهای پیام
captcha