توسعه گردشگری مذهبی آذربایجان غربی با بازگشایی مرز تمرچین
کد خبر: 4086593
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

توسعه گردشگری مذهبی آذربایجان غربی با بازگشایی مرز تمرچین

مدیرکل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طبق گفته سخنگوی ستاد اربعین امسال 65 هزار زائر از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشته‌اند که همین موضوع می‌تواند در سال‌های آینده موجب تقویت و رشد گردشگری مذهبی در استان شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربیجلیل جباری، مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تأثیر بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر در توسعه گردشگری مذهبی در این استان اظهار کرد: آذربایجان غربی آثار تاریخی بسیاری  دارد که در میان آنها مساجد تاریخی و کلیساها دیده می‌شود.

وی افزود: قره‌کلیسا چالدران که یکی از آثار ثبت جهانی استان است سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند و در زمان برگزاری مراسم باداراک در مرداد ارامنه جهان به این کلیسا آمده و به مدت سه روز آیین مذهبی خود را به جا می‌آورند.

مدیرکل میراث‌‌ فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: کلیسای نه‌نه مریم و مسجد جامع ارومیه، مسجد مطلب‌خان خوی، مسجد جامع مهاباد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز از جمله مکان‌های مذهبی هستند که مسافران زیادی سالانه از آنها بازدید می‌کنند.

وی عنوان کرد: امسال نیز با بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر این توفیق نصیب استان شد تا زائران اربعین حسینی از این مسیر راهی عتبات عالیات شوند و همین موضوع باعث شد تا در طول مسیرهای زیرساخت‌های گردشگری تقویت شود.

جباری تصریح کرد: طبق گفته سخنگوی ستاد اربعین امسال 65 هزار زائر از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشته‌اند که همین موضوع می‌تواند در سال‌های آینده موجب تقویت و رشد گردشگری مذهبی در استان شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک با بازگشایی مرز تمرچین سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی و تفریحی در شهرستان‌های جنوب استان نیز افزایش یافته و زمینه را برای ارائه خدمات بهتر به زائران در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha