خبرهایی از رونق دوباره رویدادهای جهانی قرآن در آسیا و اروپا
کد خبر: 4087150
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
اهم رویدادهای قرآنی هفته

خبرهایی از رونق دوباره رویدادهای جهانی قرآن در آسیا و اروپا

اعلام زمان چهار رقابت از مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح جهان، دریافت نخستین اعتبارنامه مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان از سوی تسنیم لنجان و ... از مهم‌ترین خبرهای مهم این هفته بود.

رویدادهای قرآنی هفتهبه گزارش ایکنا، هفته پایانی شهریورماه، با اربعین حسینی آغاز و در این راستا مراسم مختلفی در اقصی نقاط ایران برگزار شد. از مهم‌ترین اخبار این هفته می‌توان به اعلام زمان برپایی چهار رقابت از مسابقات بین‌المللی قرآن، برگزاری صد و بیست و هفتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دریافت نخستین اعتبارنامه مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان از سوی مؤسسه تسنیم لنجان و ... اشاره کرد. چکیده اخبار و رویدادهای هفته‌ای که سپری شد، در ذیل می‌خوانید؛

فعالیت‌های قرآنیان پیرو مکتب شهید سلیمانی در اربعین حسینی

قرآنیان پیرو مکتب شهید سلیمانی 26 شهریورماه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران اقدام به برپایی سه موکب کرده و به پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این مراسم پرداختند.

چگونه مانع بروز خطای راهبردی نهادهای قرآنی شویم

محمدحسین محمدزاده، عضو حقیقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه اولین اشکالی که در ارزیابی‌ از عملکرد نهادهای امور قرآنی نمایان می‌شود، تناقض بین عملکرد دستگاه‌ها با اهداف و مأموریت‌های آنهاست، گفت: این تناقض نشان‌دهنده اوج خطای راهبردی در دستگاه‌هاست.

خبرهایی از رونق دوباره رویدادهای جهانی قرآن در آسیا و اروپا

پایان فعالیت‌های قرآنی کاروان نور اربعین ۱۴۰۱

اختتامیه فعالیت‌های کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی به عتبات عالیات شب گذشته در شهر کربلا برگزار شد و اعضای کاروان در واپسین روز حضور در کشور عراق، همزمان با سالروز اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) با برپایی محفل قرآنی و زیارت وداع کاروان نور از حرم حضرت اباعبدالله(ع) و قمر منیر بنی‌هاشم(ع) مأموریت خود را به پایان رساندند.

انتخابی که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت

تلاوت آغازین مراسم عزاداری هیئات دانشجویی در روز اربعین حسینی در حضور رهبر معظم انقلاب، تحسین معظم‌له را به دنبال داشت.

در اربعین سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی بود و دانشجویان عزادار در حضور مقام معظم رهبری همنوا با زائران کربلای معلّی یکپارچه ندای «لبیک یا حسین(ع)» سر دادند.

جلوه وحدت ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی در مسابقات سراسری قرآن

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن و ارائه آماری از مشارکت شهروندان اهل سنت در آن، به بیان جلوه‌هایی از وحدت مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی در این دوره از مسابقات پرداخت.

کودکان را به «شهر قرآنی» بیاورید

بازی اندرویدی «شهر قرآنی»، کودک را به یک شهر کوچک خوش رنگ و لعاب، وارد می‌کند و تلاش دارد تا او را با سوره‌های کوتاه قرآن آشنا کند.

اعلام زمان ۴ رویداد قرآنی

برنامه زمانی چهار رقابت از مسابقات بین‌المللی قرآن شامل رویداد قرآنی زاگرب، مسابقات قرآن کشور کرواسی، مسابقات قرآن در جوار مزار مولانا، یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت و مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی که طی هفته‌های آینده با حضور نمایندگان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد.

ایجاد سازوکار نظارت بر عملکرد امور قرآنی

اعضای مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در صد و بیست و هفتمین جلسه این مجمع با اصل راه‌اندازی سازوکاری برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های قرآنی و ارکان شورای توسعه فرهنگ قرآنی موافقت کردند.

کاروان قرآنی نور در جوار حرم سید الشهدا(ع) مستقر شد

اعضای کاروان قرآنی نور پس از طی مسیر کربلا به نجف و حضور در موکب‌های مختلف ایرانی و عراقی، به شهر کربلای معلی رسیده و ادامه برنامه‌های قرآنی خود را در این شهر اجرا خواهند کرد.

برگزاری مراسم یادبود شهدا در دارالقرآن شهرداری منطقه ۷ تهران

همزمان با ایام اربعین حسینی یادبود شهدای سرافراز ایران اسلامی و مجلس قرآنی با حضور تعدادی از خانواده معظم شهدای منطقه ۷ تهران برگزار شد.

نحوه حمایت از ایده‌های نوآور قرآنیان در کارگروه معارف صندوق حمایت از پژوهشگران

فعالیت کارگروه معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، فرصتی است تا علاقه‌مندان به عرصه‌های قرآنی در حوزه تبدیل طرح‌ها و ایده‌های نوآور خود به محصول، از حمایت آن بهره‌مند شوند، اما تاکنون از این حمایت، چندان استقبال نشده است.

برپایی ۵۰ موکب قرآنی در طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی از برپایی ۴۰۰ موکب در طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت» خبر داد و از این تعداد ۵۰ موکب به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی اختصاص خواهد داشت.

موکب قرآنیان استان بوشهر در مسیر اربعین

دو موکب قرآنی در راهپیمایی امسال مراسم اربعین با هدف توجه به قرآن در کنار عترت، به همت جمعی از قرآنیان استان بوشهر برگزار شد.

دریافت نخستین اعتبارنامه مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان از سوی تسنیم لنجان

مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت تسنیم لنجان به عنوان اولین مؤسسه قرآنی خلاق و دانش‌بنیان کشور، اعتبارنامه خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد.

حضور داوران خارجی در فینال جشنواره «مشکات»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات با اعلام جزئیاتی از مرحله پایانی و اختتامیه بخش‌های ملی و بین‌المللی این رقابت‌ها گفت: در بخش اجرای رقابت‌های مجازی متسابقان در بخش بین‌الملل، شاهد حضور چند داور خارجی در کشور خواهیم بود.

۷ حافظ و قاری برای اعزام به مسابقات جهانی آماده می‌شوند

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری دوره آمادگی ویژه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای ترکیه، کرواسی، کویت و مالزی خبر داد.

اعلام اسامی منتخبان «مشکات» از ۵ قاره

نتایج مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات بین‌‌المللی مشکات که با حضور ۷۳ کشور از پنج قاره همراه بود در سه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان و حفظ کل قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان اعلام شد.

مسابقات قرآن استان تهران با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران، بعدازظهر ۱۹ شهریورماه با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان به کار خود پایان داد و نفرات برتر رشته‌های مختلف بخش آوایی (قرائت و حفظ قرآن کریم) معرفی شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha