حفظ امنیت خط قرمز نظام است
کد خبر: 4087464
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

حفظ امنیت خط قرمز نظام است

امام جمعه کرج گفت: حفظ امنیت مردم از اهم واجبات و خط قرمز نظام است و اگر کسی بخواهد این امنیت را از بین ببرد و بی‌ثباتی در جامعه به وجود بیاورد به ملت خیانت کرده است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه یکم مهرماه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب ملت ایران صرفا شکست یک نظام وابسته و فاسد و یک ضربه مقطعی به آمریکا و استکبار نبود، بلکه تهدید نظام امپراطوری سلطه بود و مستکبران غرب و شرق با درک عمق این تهدید جنگ را با تحریک و تشویق صدام بر ملت ایران تحمل کرد و این امپراطوری ضربه خورده است.

وی افزود: این امپراطوری با جمع‌کردن تمام عده خود دوباره به میدان آمده و هم فشار اقتصادی و هم مشکلات سیاسی به وجود می‌آورد و هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلل ایجاد می‌کند.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: دشمن صحنه جنگ را عوض کرده و انواع فتنه‌ها را در طول این سال‌ها انجام داده تا به نابودی ایران برسد و البته مردم ماهم در این کوره انقلاب پخته‌تر شده‌اند و می‌توانند تصمیمات درست بگیرند و از کیان خود و دین و انقلابشان دفاع کنند.

این مسئول بیان کرد: امروزه دشمن می‌خواهد مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقاید و روایت‌های نادرست و انحرافی با مارپیچ سکوت و در برابر هم قراردادن مردم و با بی‌اعتبارکردن قانون رسمی و دستگاه‌های قانونی و با از بین بردن امنیت کشور به زانو در بیاورد.

امام جمعه کرج توضیح داد: مردم ایران تربیت شده مکتب اهل بیت هستند و با صبوری، خویشتن‌داری و نصیحت می‌کنند اما اگر ببینند مسئله فقط انتقاد و خیرخواهی نیست و می‌خواهند آرامش مردم کشور را به هم بزنند حماسه ۹ دی و امسال آن را دوباره تکرار خواهند کرد.

امام جمعه کرج گفت: حفظ امنیت مردم از اهم واجبات و خط قرمز نظام است و اگر کسی بخواهد این امنیت را از بین ببرد و بی‌ثباتی در جامعه به وجود بیاورد به ملت خیانت کرده است؛ برهمین اساس اگر انتقادی بر اشکالات برخی موسسات دارد باید از طریق قانونی پیگیری شود و نقص‌ها باید از بین برود نه اصل مطلب و در معرکه‌ای که را افتاده نباید به نفع دشمن حرکت کرد.

حسینی‌همدانی درخصوص مسئله حجاب و عفاف زنان اظهار کرد: فرصت طلبان و ضد انقلابان باید بدانند که اصل احکام الهی و ارزش‌های دینی، از قرآن و آموزه‌های مکتب اهل بیت برگرفته شده و ما برای حفظ آن خون عزیزانمان را داده‌ایم و از اصول دینی خود کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: مزدورانی که جامعه ایران را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید ۸۰ میلیون ایرانی حجاب نمی‌خواهند پس جمعیت میلیونی که با حجاب بیرون می‌آیند و از ارزش‌های دینی دفاع می‌کنند چه می‌شوند؟!

امام جمعه گفت: برخی از افرادی که در جبهه حق قرار دارند مراقب باشند در میدان دشمن بازی نکنند و موضعی نگیرند که جبهه دشمن را تقویت کنند؛ چراکه مشکل دشمن مسئله حجاب نیست بلکه مشکلشان اصل نظام است.

وی افزود: تلاش دشمنان نا امن‌سازی و تنش‌آفرینی در داخل و خارج از کشور است و با کوچک ترین مسئله‌ای بلوا راه می‌اندازند بنابراین مردم باید در این زمینه بصیر باشند و دستگاه دیپلماسی هوشیارانه عمل کند و مسائل را با حساسیت دنبال کند تا ثبات منطقه به هم نخورد.

لازم به ذکر است پس از اتمام نماز جمعه، مردم برای محکومیت رفتار هنجارشکنان در وقایع اخیر و برای حفظ وحدت و همبستگی جمع شدند و تظاهرات کردند.

انتهای پیام
captcha