اعلام برگزیدگان مسابقه قرآن ملک عبدالعزیز در عربستان
کد خبر: 4087999
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

اعلام برگزیدگان مسابقه قرآن ملک عبدالعزیز در عربستان

برگزیدگان مسابقه حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن ملک عبدالعزیز که به مدت پنج روز در مسجد الحرام در مکه مکرمه برگزار شده بود، معرفی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عکاظ، مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن «ملک عبدالعزیز» روز یکشنبه، 3 مهر برگزار شد.

این مسابقات به همت وزارت امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد عربستان و با شرکت 153 شرکت‌کننده از 111 کشور مختلف جهان طی روزهای 20 شهریور تا 31 این ماه برگزار شد.

در این مسابقات بلال السید محمد السنهوری از کشور مصر، حائز رتبه اول در رشته حفظ کامل قرآن کریم با حسن اجراء و تجوید و با قرائات هفتگانه به دو شیوه الشاطبیه و التیسیر (روایه و درایه) شده است.

عبداللطیف عثمان عبدالحمید مالک از کشور سودان و محمد بن ابراهیم إدریس از کشور عربستان سعودی نیز حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند که جوایز خود را از دست خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه دریافت کردند.

در رشته حفظ کل با حسن اداء و تفسیر واژگان قرآن هم محمد علی عمروف از کشور قرقیزستان رتبه نخست را به دست آورد و پس از او، خالد بن سلمان البرکاتی از کشور عربستان سعودی و عبدالرحمن بدیع مطهر مکرد کلیب از کشور بحرین به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

در رشته سوم که رشته حفظ قرآن با حسن اداء و تجوید بوده است، احمد عشیری از کشور مراکش، نفر اول و زهران عوزان از اندونزی و عبدالله انجای از گامبیا نفرات دوم و سوم شدند.

در رشته چهارم که حفظ 15 جزء متوالی با حسن اداء و تجوید بوده است، نیز زیاد محمد خلیل حبیش از کشور لیبی رتبه نخست را به دست آورد و پس از او عبدالرحمن موسی عبدالله از کنیا و صالح احمد تکریم از بنگلادش رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

در رشته پنجم که حفظ پنج جزء متوالی قرآن کریم با حسن اداء و تجوید بوده و مشمول شرکت‌کنندگانی از کشورهای غیر عضو سازمان همکاری اسلامی است، احمد ساموه از کشور تایلند حائز رتبه نخست و ادریس محمد زین از آفریقای مرکزی و امین کنعان از آلمان نفرات دوم و سوم شدند.

در پایان این مراسم جوایز نقدی به برگزیدگان پنج رشته این دوره از مسابقات به مبلغ دو میلیون و 700 هزار ریال سعودی اهدا شد و عکس‌های یادگاری از برگزیدگان با امیر منطقه مکه گرفته شد و رئیس و اعضای هیئت داوران هم تجلیل شدند.

مسابقه بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم ملک عبدالعزیز از سال 1399 هجری شمسی هر ساله از سوی وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان سعودی برگزار می‌شود و نمایندگانی از کشورهای اسلامی، انجمن‌ها و نهادهای اسلامی در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha