شمع‌گردانی حافظان قرآن و خادمان عترت در شب شهادت امام رئوف
کد خبر: 4088201
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

شمع‌گردانی حافظان قرآن و خادمان عترت در شب شهادت امام رئوف

آیین سنتی خطبه‌خوانی و شمع‌گردانی با حضور خادمان رضوی و حافظان قرآن کریم در شب شهادت امام رئوف برگزار شد.

آیین خطبه خوانی حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه 4 مهرماه، همزمان با شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، آیین سنتی خطبه‌خوانی و شمع‌گردانی در جمع زائران و مجاوران، با حضور خدام حریم قدسی امام هشتم و حفاظ قرآن کریم در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سلیمان جعفری از قاریان برجسته مشهد به تلاوت آیات روح‌بخش قرآن کریم پرداخت و سپس حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی دور تفقد را برای عرض تسلیت به خدام این آستان مقدس آغاز کرد.

آیین خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی همه ساله در دو نوبت یعنی شب شهادت امام رضا(ع) و شب عاشورای حسینی برگزار می‌شود که این مراسم همه ساله در صحن انقلاب برگزار می‌شد، اما در سال جاری این مراسم در صحن پیامبر اعظم در حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

در شبی که زمینیان و ملکوتیان سوگوار شهادت امام رئوف بودند، عزاداران حضرتش آمده بودند تا به محضر فرزند بزرگوارشان حضرت ولیعصر(عج) عرض تسلیت کنند، آمده بودند تا دل به آستان آسمانی حضرت رضا(ع) بسپارند و نظر به کرامت حضرتش کنند.

آمده بودند تا دلهای گرفتارشان را به پنجره فولاد حضرت رئوف گره بزنند تا از الطاف حضرت گشایشی حاصل شود و زبان حال زائران این حدیث از حضرتش بود که امام، مونسی دلسوز و پدری مهربان و برادری همدل است.

شمع‌گردانی خادمان رضوی و حافظان قرآن‌کریم، شعرخوانی شاعر اهل‌بیت و مرثیه‌سرایی با نوای حاج علی ملائکه از دیگر برنامه‌های این مراسم آیینی بود.

انتهای پیام
captcha