راهیابی ۱۵ ایده به مرحله نهایی رویداد «ترویج قرآن در خانواده»
کد خبر: 4088366
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

راهیابی ۱۵ ایده به مرحله نهایی رویداد «ترویج قرآن در خانواده»

مدیر رویداد کاریزمن «ترویج قرآن کریم در خانواده» از انتخاب ایده‌هایی از بین ۱۵ ایده به منظور راهیابی به مرحله نهایی این رویداد خبر داد.

رویداد کاریزمن «ترویج قرآن کریم در خانواده»رویداد ایده‌پردازی کارآفرینی فرهنگی با عنوان کاریزمن «ترویج قرآن کریم در خانواده» از سوی خانه خلاق و نوآوری اشراق، خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان، خانه‌های خلاق و نوآوری ایران، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، رویدادهای ملی ایده‌پردازی (کاریزنگار) و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است.

در این رویداد ایده‌هایی که خانواده‌ها را بیشتر به تلاوت قرآن کریم ترغیب کند یا باعث تبلیغ قرآن در خانواده‌ها شود، مورد توجه است و به ۱۰ نفر برتر جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

در مجموع از 94 ایده ثبت شده در سایت کاریزنگار، 71 ایده به مرحله اول داوری راه یافتند و بعد از دومین مرحله داوری ایده‌ها، 15 ایده به منظور راهیابی به مرحله نهایی انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام صادق امینی، مدیر رویداد کاریزمن «ترویج قرآن کریم در خانواده» در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص چند مرحله داوری این رویداد بیان کرد: همه مطالب ارسالی را نمی‌توان ایده مناسبی دانست به همین منظور سه تا چهار جلسه تمرین و کسب تجربه برگزار می‌شود تا ابعاد ایده حقیقی مشخص شود. برخی هستند که پس از این جلسات موفق می‌شوند تا محتوای ارائه شده‌شان را به ایده تبدیل کنند. و در هر جلسه، حدود 12 ایده بررسی و داوری شده است. اگر ایده از مجموع 100 امتیاز، بالای 50 امتیاز را کسب کنند به مرحله دوم داوری وارد می‌شود، البته هر ثبت ایده‌ای به معنای راهیابی به مرحله نهایی نیست.

امینی گفت: حوزه کارمان در این رویداد میان‌رشته‌ای است، یعنی ایده‌پرداز باید ویژگی‌های قرآن کریم را بشناسد و از طرف دیگر باید قابل اجرا در محیط خانواده باشد. از این رو در هیئت داوری ما مشاوران خانواده، اساتید توانمند قرآن کریم و افراد آشنا با کارهای استارتاپی و کارآفرینی حضور دارند.

وی با اشاره به اسامی داوران اظهار کرد: سیدهادی حسینی‌اصل، مدیر استارتاپ اوجمان، فعال در زمینه مشاوره، خانواده و استعدادسنجی به عنوان داور حوزه خانواده و مشاوره انتخاب شده است. همچنین در مباحث تربیتی و اخلاقی مرتبط به مباحث خانوادگی حجت‌الاسلام محسن دهقانی، از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به شبهات، با سابقه بیش از 10 سال مشاور اخلاق و تربیت را انتخاب کردیم. این دو نفر بیشتر در این حوزه که ایده‌ دریافتی در حوزه خانواده، قابل اجرایی هست یا خیر، داوری می‌کنند و در داوری تخصصی و پایانی هم حضور دارند.

مدیر این رویداد قرآنی ادامه داد: در این زمینه که آیا چنین ایده‌ای را می‌شود حول قرآن کریم اجرا کرد یا خیر، سیدمحمد قلمکاریان، هیئت علمی دانشگاه پیام نور، همچنین حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس میز کار تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی قم حضور دارند. از طرفی در این رابطه که آیا ایده استارتاپی هست و می‌تواند به کسب و کار تبدیل شود در خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق، معاون آموزش مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، با مدرک فوق لیسانس رشته کارآفرینی از دانشگاه تهران، هستیم.

امینی بیان کرد: در داوری نهایی، سه نفر رتبه اول، دوم و سوم را دریافت می‌کنند، رتبه اول یعنی از 100 امتیاز داوری بالای 80 امتیاز را کسب کند، به همین دلیل بعضی از رویدادهای ما اصلاً رتبه یک ندارد، رتبه‌های اول تا سوم از تمامی حمایت‌های میزبانی رشد و کمک‌هزینه، کامل بهره‌مند می‌‌شوند، یعنی هم کمک‌هزینه و هم مکان استقرار، خدمات اینترنتی، کامپیوتر و اتاق تدوین و ... را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، کمک‌هزینه‌هایی مثل ثبت شرکت نیز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت تا تبدیل به یک شرکت یا مؤسسه فرهنگی شوند. بعد از آن‌ها، پنج نفر دیگر نیز به عنوان شایسته تقدیر گواهی رسمی رویداد و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند.

یادآور می‌شود، از امتیاز این رویداد می‌توان به آشنایی با سایر ایده‌ها و ارزیابی سایر ایده‌های ایده‌پردازان، تمرین و تجربه ایده‌پردازی و ایده‌ورزی در جلسات با حضور استادان، مشاوران و داوران و ... اشاره کرد. ایده‌پردازانی که امتیاز لازم را کسب کنند می‌توانند از حمایت‌های خانه‌های فناوری فرهنگی استان خراسان رضوی، فارس، شهر مقدس قم و از سامانه پایش رشد مجازی و میزبانی مجازی (در کل کشور) که توسط خانه خلاق و نوآوری اشراق پشتیبانی می‌شود، نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha