جزئیاتی از 2 جشنواره قرآنی بسیج تهران بزرگ +‌ صوت
کد خبر: 4088438
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
مهدی محرم‌زاده اعلام کرد:‌

جزئیاتی از 2 جشنواره قرآنی بسیج تهران بزرگ +‌ صوت

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ آخرین جزئیات دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون را اعلام کرد و گفت: جشنواره قرآنی الحافظون و مرحله مقدماتی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در تهران به صورت همزمان و با محوریت مساجد برپا می‌شود.

جزئیاتی از 2 جشنواره قرآنی بسیج تهران بزرگ +‌ صوتمهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه امسال دهمین جشنواره قرآنی الحافظون و مرحله مقدماتی بیست و نهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج به صورت همزمان برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام برای حضور در این دو جشنواره از نیمه‌های شهریورماه آغاز شده و تا روز 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جشنواره قرآنی الحافظون در چهار گروه سنی، زیر 7 سال، 7 تا 10 سال، 11 تا 15 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود. تفاوتی که این دوره با ادوار گذشته دارد به بحث مسجدمحور شدن جشنواره بازمی‌گردد. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال بر بحث مسجدمحور شدن فعالیت‌های قرآنی تأکید داشتند، این تصمیم اتخاذ شده است.


بیشتر بخوانید:

اعمال برخی محدودیت‌ها برای بروز استعدادهای قرآنی

 

انتقال شور و نشاط معنوی به خانواده‌ها با برپایی مسابقات قرآن خانوادگی


محرم‌زاده تصریح کرد: بر همین اساس جشنواره الحافظون و مسابقات قرآن بسیج در چهار مرحله، پایگاهی(به میزبانی مساجد)، حوزه‌ای(به میزبانی مساجد)، ناحیه‌ای و مرحله‌نهایی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در ادامه در مورد رشته‌های جشنواره الحافظون بیان کرد: در مقطع سنی زیر هفت سال رشته‌های حفظ پنج سوره آخر قرآن، 10 سوره آخر قرآن، 15 سوره آخر قرآن، نیم جزء، یک جزء و آیت‌الکرسی خواهد بود. همچنین رشته‌های نقاشی که شامل به تصویر کشیدن مفاهیم سوره مبارکه فیل است برای مرحله اول (مرحله پایگاهی) نیز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در مقطع سنی 7 تا 10 سال نیز رشته‌های روانخوانی نیم جزء قرآن کریم، حفظ 10 سوره آخر قرآن، 20 سوره آخر، نیم جزء آخر، یک جزء، سه جزء و آیات موضوعی برنامه‌ریزی شده است. همچنین در این مقطع سنی و در مرحله اول رشته نقاشی با محوریت یکی از آیات قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

محرم‌زاده همچنین تصریح کرد:‌ در مقطع سنی 11 تا 15 سال نیز روانخوانی جزء اول، حفظ نیم جزء‌آخر قرآن، حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مقطع بالای 16 سال نیز رشته‌های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اظهار کرد: علاوه بر این مرحله مقدماتی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج همزمان با مسابقات الحافظون برگزار خواهد شد. مسابقات قرآن بسیج، در تهران بزرگ طی دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول مرحله مقدماتی(ناحیه‌ای) و مرحله دوم هم مرحله نیمه‌نهایی (تهران بزرگ) است. در نهایت نیز برگزیدگان این مرحله به مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج معرفی خواهند شد.

وی در ادامه در مورد زمانبندی برگزاری مراحل مختلف این دو جشنواره بیان کرد: مرحله ثبت نام و تبلیغات این دوره از مسابقات از روز 12 شهریور شروع شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد. مرحله مقدماتی (پایگاهی) از 16 مهر تا پنجم آبان‌ماه، مرحله حوزه‌ای از هفتم تا 15 آبان‌ماه، مرحله ناحیه‌ای از 16 تا 26 آبان‌ماه و مرحله تهران بزرگ نیز از پنجم تا 15 آذرماه برگزار خواهد شد.

کد
انتهای پیام
captcha