اگر بالاترین کارها را انجام دهیم منتی بر کسی نداریم
کد خبر: 4088686
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

اگر بالاترین کارها را انجام دهیم منتی بر کسی نداریم

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه زبانی برای گفتن فعالیت‌هایی که در دوران مدیریت صورت گرفته ندارم، گفت: متاسفانه مسئولیت‌ها را می‌گیریم و غفلت‌ها نیز ما را می‌گیرد و کارها را با سلیقه خودمان بدون داشتن حجت دنبال می‌کنیم. اگر به پشت سر نگاه کنیم می‌بینیم که مدیونیم و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

مسعود بهرام پوربه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام‌پور، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خوزستان در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علیمه خوزستان که امروز 7 مهر با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، گفت: وقتی به گذشته نگاه کردم دیدم ده سالی که در حوزه علمیه استان خدمت کردم و مجموع 32 سالی که در مسئولیت‌های مختلف بودم، قصور من از خدماتم بیشتر است و زبانی برای گفتن فعالیت‌هایی که در دوران مدیریت صورت گرفته ندارم. فقط می توانم از همه اساتید، طلاب و همکاران عذرخواهی کنم.

وی تصریح کرد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می ترسم مشمول آیات «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا، الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا» باشم. فکر می‌کنم که چه‌طور در آینده در محضر پروردگار پاسخگوی قصور خویش باشم؛ فرصت‌هایی که سوختند به واسطه اختلاف نظرها، خودبینی‌ها، رقابت ها و ده ها موضوع دیگر.

بهرام‌پور افزود: از این غافلیم که خداوند عرصه‌ای را در اختیار ما قرار داده و همه ما را دعوت کرده تا با تلاش، مزرعه آخرت خود را آباد کنیم، ولی متاسفانه مسئولیت‌ها را می‌گیریم و غفلت‌ها نیز ما را می‌گیرد و کارها را با سلیقه خودمان بدون داشتن حجت دنبال می‌کنیم. اگر به پشت سر نگاه کنیم می‌بینیم که مدیونیم و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: اگر بالاترین کارها را نیز انجام داده باشیم منتی بر کسی نداریم که منت‌ها دارند بر ما خصوصا پروردگارمان که این فرصت را در اختیار ما گذاشته است.

وی گفت: می‌خواهم در محضر همه شما از محضر پروردگارم، امام زمانم، طلاب و اساتید، مسئولان که اعتماد کردند و این مسئولیت را به بنده سپردند عذرخواهی کنم اگر نتوانسته باشم حق این وظیفه را ادا کرده باشم. از همگی شما خواهش می‌کنم دعا کنید خداوند مرگ ما را در شهادت قرار دهد. شاید خونمان بتواند پاسخگوی کوتاهی ما باشد.

انتهای پیام
captcha