کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی مدارس با اجرای طرح امین
کد خبر: 4088982
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:

کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی مدارس با اجرای طرح امین

مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران گفت: اجرای طرح امین در مدارس به کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران، 9 مهرماه با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان مازندران و سرپرست اداره آموزش و پرورش مازندران، در سالن همایش اهل بیت (ع) ساری برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون بخش آموزش و به‌روزرسانی آموزش روحانیون از مهم‌ترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با پیگیری‌های مدیریت محترم حوزه‌های علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های به‌روز به روحانیون در دست اجرا است.

وی، هدف از اجرای طرح امین در مدارس را کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس برشمرد و افزود: وضعیت آموزش و پرورش اکنون در شأن نظام نیست.

وی با بیان اینکه اگر می‌گوییم علم باید علم دینی باشد، باید به تقویت همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش کمک کنیم، افزود: اگر حوزه و روحانیت درون حجره‌ها بنشیند، نمی‌توان انتظار تربیت دینی دانش‌آموزان را داشت.

حجت‌الاسلام نیکزاد با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای تحقق همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف آموزشی، تربیتی، تبلیغی و... برنامه تدوین شده است و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی به اثرگذاری طرح امین در مدارس کشور اشاره کرد و افزود: بالای ۷۰ درصد رضایت از اجرای این طرح در کشور وجود دارد. تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام نیکزاد با بیان اینکه از حیث صیانتی طلاب طرح امین، مصاحبه و بررسی می‌شوند، یادآور شد: ۲۰ هزار روحانی در مدارس کشور مجری طرح امین هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ ساعت آموزش مجازی، حضوری، خودخوان و کارگاهی برای مجریان طرح امین دیده شده است، گفت: بزرگ‌ترین شبکه انسانی از حیث دانش‌آموز و معلم را در دستگاه تعلیم و تربیت داریم و باید این ظرفیت را دریابیم. بحث همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید به صورت جدی دنبال شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد با بیان اینکه ایجاد مدارس غیر دولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است، افزود: باید تربیت دینی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان مازندران و حسین کمالی، سرپرست اداره آموزش و پرورش مازندران، نیز به ارائه مطالبی در باره چگونگی اجرای طرح امین در مدارس استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha