تکریم نفر اول مسابقات قرآن کرواسی در یمن
کد خبر: 4089178
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

تکریم نفر اول مسابقات قرآن کرواسی در یمن

وزیر اوقاف و ارشاد یمن از «عبدالرحمن فیصل الملیکی»، نفر اول مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کرواسی در رشته حفظ کل قرآن تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مأرب پرس، محمد بن عیضه شبیبه، وزیر اوقاف و ارشاد یمن طی مراسمی در شهر «عدن» این کشور از حافظ «عبدالرحمن فیصل الملیکی» که در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در رشته حفظ کل قرآن به روایت «حفص از عاصم» مقام نخست را به دست آورد، تقدیر کرد.

وزیر اوقاف یمن ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت، تأکید کرد که الملیکی، شهروندی نمونه برای کشورش است و در این رقابت‌ها نفر اول شده است.

وی افزود: برکات زیادی در حفظ قرآن، عمل به آن و آموزش کلام وحی به مردم وجود دارد و در روایت آمده است: «فخیرکم من تعلم القرآن وعلمه: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد».

شبیبه همچنین تصریح کرد: یمن محل تولد بسیاری از حافظان قرآن است و مساجد و مدارس این کشور مملو از قرآن‌آموزانی است که هر ساله از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند و رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن را کسب می‌کنند.

وی در پایان از مؤسسات، انجمن‌ها و مدارس فعال در حوزه حفظ قرآن که به منظور حفظ قرآن و فرهنگ میانه‌روی به نسل‌های مختلف تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

گفتنی است؛ بیست وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی شنبه دوم مهرماه به کار خود پایان داد و علیرضا مُکاری، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات موفق به کسب رتبه نخست شد.

انتهای پیام
captcha