برگزاری دومین شب مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی + عکس
کد خبر: 4089339
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

برگزاری دومین شب مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی + عکس

ششمین مسابقه جایزه قرآن دبی ویژه بانوان که با حضور نمایندگانی از ۱۳۶ کشور جهان و جوامع مسلمان از روز شنبه، نهم مهر ماه آغاز به کار کرده شامگاه یکشنبه، 10 مهر دومین شب خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات(وام)، فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شیخه فاطمه بنت مبارک از شنبه، نهم مهر در سالن سمپوزیوم فرهنگ و علوم منطقه الممزر دبی آغاز شده است.

این مسابقه با حضور ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه و رئیس کمیته برگزاری جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی و بلال البدور، رئیس هیئت مدیره سمپوزیوم فرهنگ و هنر و دیگر اعضای کمیته سازماندهی این مسابقات و هیئت‌های شرکت‌کننده و همراهان آنها در حال برگزاری است.

روز یکشنبه شرکت‌کنندگانی از کشورهای سوریه، نجریه، بنگلادش، مالی و آمریکا در برابر کمیته داوران حاضر شدند و دیشب نیز شرکت‌کنندگانی از سودان، کنیا، عمان، جمهوری کومور، تایلند در  رشته حفظ با روایت حفص از عاصم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شرکت‌کنندگانی  از موزامبیک، مصر، فیلیپین و کامرون در گفت‌وگو با خبرگزاری امارات، از برگزاری خوب مسابقه، پذیرایی، اسکان و جوایز ارزنده‌ای که به آنها اختصاص داده شده است، تقدیر و تأکید کردند که چنین مسابقاتی دختران جوان از امت اسلامی را برای حفظ کتاب خدا و آموزش آن تشویق می‌کند و این عمل به سفارش رسول اکرم(ص) است که می‌فرماید: «خيركم من تعلم القرآن و علمه»(بهترین شما کسی است که قرآن را فراگیرد و به دیگران هم بیاموزد).

 آزمون‌های اولیه این مسابقات از ۳۰ سپتامبر، هشتم شهریور برگزار شده بود و فعالیت‌های مسابقه از روز شنبه اول اکتبر،‌ نهم مهر ۲۰۲۲ آغاز و تا تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهرماه) ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه هم ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ماه) برگزار خواهد شد.

مشاور فرهنگی حاکم دبی از شروط شرکت در این مسابقه گفت که یکی از شرایط این است که داوطلب نباید بیش از ۲۵ سال سن داشته باشد و باید قرآن کریم را به طور کامل با تجوید حفظ کرده باشد.

وی افزود: به نفر اول مبلغ ۲۵۰ هزار درهم تعلق می‌گیرد. نفرات برگزیده دوم تا دهم هم به ترتیب ۲۰۰ هزار، ۱۵۰ هزار، ۶۵ هزار، ۶۰ هزار، ۵۵ هزار، ۵۰ هزار، ۴۵ هزار، ۴۰ هزار و ۳۵ هزار درهم جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته بوملحه از نفرات یازدهم به بالا هم افرادی که امتیاز ۸۰ درصد و بالاتر را کسب کنند هر کدام ۳۰ هزار درهم و افرادی که امتیاز ۷۰ درصد تا ۷۹ درصد را کسب کنند هر کدام ۲۵ هزار درهم و افرادی که امتیاز ۶۹ درصد یا کمتر را کسب کنند هر کدام مبلغ ۲۰ هزار دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha