بازماندگی از تحصیل به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ها
کد خبر: 4089460
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

بازماندگی از تحصیل به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌های تحصیلی از جمله تهیه کتاب، دفتر، پرداخت بیمه و ... از تحصیل بازمانده‌اند.

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز 11 مهرماه در مراسم جشن عاطفه‌ها که در مدرسه دخترانه شاهد معرفت برگزار شد با اشاره به آیات 31 تا 35 سوره حاقه بیان کرد: خداوند در این آیات ایمان به خدا را در کنار توجه به محرومان مطرح کرده و بی‌تفاوتی مردم نسبت به محرومان را در کنار کفر و بخل آورده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت توجه به طبقه محروم جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای طرح عدالت آموزشی است که در این راستا قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش با عنوان قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تأسیس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: موظف هستیم تمام شرایط تحصیلی را برای فراگیری علم و دانش همه دانش‌آموزان در سراسر استان و کشور فراهم کنیم، لذا در استان خراسان رضوی که نقاط کم‌برخوردار و محروم زیادی دارد این فعالیت گسترده‌تر شده است.

شوشتری اظهار کرد: مراسم شور عاطفه‌ها با همکاری کمیته امداد تدارک دیده شده و تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا با بهزیستی استان نیز منعقد شده است، ضمن اینکه کمک‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران دریافت شده، لذا خود را موظف کرده‌ایم همه زمینه‌ها فراهم شود تا در اسرع وقت این کمک‌ها را به دانش‌آموزان نیازمند برسانیم.

وی به فواید برگزاری این مراسم و جلسه‌های نیکوکارانه اشاره کرد و افزود: با برگزاری این مراسم  است که برکات کمک‌های خیران و نیکوکاران به ده‌ها هزار دانش‌آموز نیازمند سراسر خراسان پهناور می‌رسد، ضمن اینکه در این جلسه‌ها می‌توانیم از خیران تقدیر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌های تحصیلی از جمله تهیه کتاب، دفتر، پرداخت بیمه و ... از تحصیل بازمانده‌اند، لذا اگر دانش‌آموزی به این دلایل جزئی از تحصیل بازماند، این ما و مردم متمول هستیم که مقصریم و باید در درگاه الهی پاسخگو باشیم، لذا خیران باید پای کار بیایند تا شاهد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل عدم توانایی در تأمین هزینه‌های تحصیلی نباشیم.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان در سال جاری و مقایسه آن با سال‌های گذشته گفت: در سال گذشته، یک میلیون و 313 هزار دانش‌آموز در استان داشتیم و در سال جاری تاکنون یک میلیون و 550 هزار دانش‌آموز در سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha