نقد نمایندگان به سرمایه میلیاردی زاهدی‌وفا و دفاعیه وزیر پیشنهادی
کد خبر: 4089577
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
گزارش ایکنا از جلسه رأی اعتماد به وزیر کار

نقد نمایندگان به سرمایه میلیاردی زاهدی‌وفا و دفاعیه وزیر پیشنهادی

جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صبح امروز در مجلس آغاز شده و در ابتدا سخنگوهای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش گزارش کمیسیون‌های متبوع خود را درباره محمدهادی زاهدی‌وفا قرائت کرده و در ادامه نمایندگان موافق و مخالف به بیان نظرات خود پرداختند.

قرائت گزارش نظر سه کمیسیون‌ درباره وزیر پیشنهادی کار در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساعت ۸ صبح امروز، دوازدهم مهر آغاز شد و در ابتدای این جلسه سخنگوهای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش گزارش کمیسیون‌های متبوع خود را درباره محمدهادی زاهدی‌وفا قرائت کردند.

حسن لطفی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی به عنوان نخستین ارائه‌دهنده گزارش گفت: بی‌شک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه ارتباط گسترده با اقشار مختلف جامعه یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود. در این وزارتخانه حدود سه هزار پست مدیریتی وجود دارد و لذا وزیر این وزارتخانه باید نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جامعه هدف تسلط کامل داشته و از توانایی بالایی برخوردار باشد تا بتواند امور مربوطه را مدیریت و راهبری کند.

وی افزود: در جلسات متعددی که با آقای زاهدی‌وفا داشته‌ایم، در برنامه‌های او تناسب، واقع‌گرایی و آینده‌نگری و تطابق با وظایف مربوطه مشاهده شده است. همچنین آقای زاهدی‌‎وفا در سال 1369 در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) فارغ‌التحصیل شده و مدرک او قابل پذیرش است و از سوی دیگر مدرک دکتری نامبرده از رشته اقتصاد از دانشگاه اتاوای کاناداست.

وضعیت اقامتی وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره وضعیت اقامتی وزیر پیشنهادی کار و خانواده او گفت: براساس استعلامات به عمل‌آمده از وزارت امور خارجه و مراجع ذی‌صلاح، او و همسر و فرزندانش هیچ‌گونه سابقه اقدامات در خارج از کشور را ندارند و از نظر کمیسیون منعی برای انتخاب او به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد.

لطفی تأکید کرد: به‌روزرسانی بخش تعاونی، تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی، توسعه فضای کسب و کار به منظور تقویت اشتغال در زمره برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار محسوب می‌شوند.

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در ارائه  گزارش این کمیسیون گفت: وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی نقش مهمی در تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دارد. این وزارتخانه در حمایت از سرمایه‌های انسانی و حمایت از مددجویان و شاغلان و نیز حمایت از وضعیت بهداشت و درمان اقشار مختلف دارای وظایف مهمی است.

وی افزود: آقای زاهدی‌وفا متعهد شده که علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی، تلاش برای گسترش سلامت را به عنوان یکی از وظایف مهم وزارت تعاون تعریف کند و در این حوزه از روش‌های فناورانه بهره ببرد تا از این طریق در حوزه سلامت به رفع محرومیت‌ها منجر شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه‌ای در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و تقویت صندوق‌های بازنشستگی، شستا، ارتقای کمی و کیفی خدمات و حفظ کرامت بازنشستگان دارد، گفت: همچنین در حوزه سلامت اعضای سازمان تأمین اجتماعی تلاش خواهد کرد و هیچ‌گونه انحرافی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون مشاهده نشده است.

رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با مثبت خواندن نظر این کمیسیون نسبت به انتخاب زاهدی‌وفا به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با توجه به تحولات سریع عرصه فناوری همه افراد باید از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار باشند و بی‌شک توسعه کشور بدون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود، لذا وزارت تعاون نقش مهمی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  و نیز در ریشه‌کنی بیکاری و فقر دارد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون با آقای زاهدی‌وفا، او بر مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای، ایجاد انگیزه در میان مربیان فنی و حرفه‌ای و تنظیم نظام رتبه‌بندی مربیان تأکید کرده و همچنین مشتری‌محور بودن مهارت‌ها و توجه به بازار کار را مدنظر قرار داده است. از سوی دیگر متعهد شده سازمان فنی و حرفه‌ای در اولویت وزارت تعاون قرار گیرد.

تطابق برنامه‌های با برنامه‌های اشتغال‌آفرینی

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون گسترده است اما از جامعیت کامل برخوردار نیست اما به طور کلی 76 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون مطابق با برنامه‌های اشتغال‌آفرینی مجلس است.  نظر کمیسیون این است هرچند وزیر پیشنهادی سوابق لازم در وزارت تعاون را ندارد اما با توجه به رشته تحصیلی و تخصصی که دارد، می‌تواند برای تصدی پست وزارت تعاون مناسب باشد.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف به سخنرانی پرداختند.

فتح‌الله توسلی، نماینده کبودرآهنگ در مخالف با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی حکومت مستضعفان و محرومان است و رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب محرومیت را درک کرده‌اند و خاصیت این حکومت همین است که مسئولان آن محرومیت را درک کرده‌اند.

سرمایه میلیاردی

وی افزود: از وزیر پیشنهادی سوال کردم که آیا اموالی که به نام او ثبت شده برای او هست یا برای او نیست. با بررسی بنده اموال آقای زاهدی وفا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد ولی آقای زاهدی‌وفا نفی کرد و گفت هزار میلیارد ارزش این املاک است و همچنین گفته است من سرایدارم! آیا از سرایداری می‌توان به این ثروت دست یافت؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید وزیر کارگران، بازنشستگان و معلولان و محرومان سرمایه‌دار باشد، عنوان کرد: از دولت سیزدهم که دولت محرومان است در انتخاب وزیر دقت داشته باشند. بنده با شخصیت حقیقی زاهدی‌وفا کاری ندارم؛ چرا‌که وی فرد خوبی است اما برنامه‌ها، عملکرد و اموال وی ابهامات و مشکلاتی دارد که به صلاح کشور نیست که چنین فردی وزیر کار شود. از سوی دیگر ایشان حداقل سه هزار میلیارد تومان پول و اموال دیگر دارد که هیچ‌یک از این اموال در سامانه ثبت حقوق و دستمزد نشده است.

وی  گفت: حدود چهار ماه است که زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما در این مدت با مجلس هیچ‌گونه تعاملی نداشته و خودش را فراتر از مجلس می‌داند. وی نه‌تنها در مجلس حضور پیدا نکرد بلکه فرصت گفت‌وگو با نمایندگان در محل وزارتخانه را هم نمی‌داد.

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج به عنوان دیگر مخالف اظهار کرد: شخصیت حقیقی و علمی آقای زاهدی‌وفا برای ما قابل احترام است، اما طرح چنین شبهاتی زیبنده وزیر تعاون که وزارتخانه او وزارتخانه مردم است، نیست و ضروری است که او نسبت به این شبهات توضیحاتی ارائه دهد.

نداشتن تعامل با مجلس

وی افزود: بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش این وزارتخانه هستند و وزیر یک وزارتخانه باید دارای روحیه تعاملی باشد ولی آقای زاهدی‌‎وفا اهل تعامل نیست و کمیسیون هم از او دعوت کرده و به کمیسیون نیامد. برنامه‌های آقای زاهدی‌وفا روی کاغذ ضعیف است و حتی در این سه ماه که سرپرست هم بوده نتوانسته برای این وزارتخانه برنامه بنویسد. این نشان می‌دهد یا او مجلس را دست کم گرفته یا اینکه کلاً برنامه خاصی ندارد.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران به عنوان موافق عنوان کرد: در مورد شبهاتی که نسبت به آقای زاهدی‌وفا مطرح شده باید نظر مراجع قضایی شنیده شود و نباید بدون نظر مراجع قضایی طرح شبهه کرد. حتی آقای پژمان‌فر هم گفته که در کمیسیون اصل 90 این شبهات و ادعاها بررسی شده و هیچ‌یک صحت ندارد.

وی ادامه داد: آقای زاهدی‌وفا فردی متواضع است و اصلاً روحیه سرمایه‌داری ندارد. در پیاده‌روی اربعین در موکب‌های عراقی هرجا را پیدا می‌کرد، در آنجا می‌خوابید و این شخصیت متواضع او را نشان می‌دهد. وقتی به زیارت اربعین رفت اصلاً از خود عکسی در فضای مجازی منتشر نکرد و متوجه نشدیم که چه زمانی به پیاده‌روی اربعین رفت و چه زمانی بازگشت، لذا او اصلاً اهل تظاهر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: او در دفاع از منافع ملی اعتدال را رعایت می‌کند و اهل افراط و تفریط نیست. با وجود اینکه می‌توانست برنامه‌های دست‌‎نیافتنی ارائه دهد و ما هم برای او به‌به و چهچه کنیم اما در اصل برنامه‌ای را ارائه داد که واقع‌بینانه باشد.

توجیه زاهدی‌وفا برای عدم حضور در مجلس

نادران افزود: آقای زاهدی‌وفا برای به دست آوردن این پست اصلاً له‌له نزد و حتی زمانی که سرپرست بود به او گفتیم که چرا به مجلس نمی‌آیی در پاسخ گفت من اکنون سرپرست هستم و اگر به مجلس بیایم به من خواهند گفت که دنبال لابی هستم اما اگر وزیر شدم، به روی چشم در خدمت مجلس خواهم بود. چهار نفر برای این پست مطرح بودند که آقای رئیس جمهور از میان این چهار نفر، سوابق و صلاحیت آقای زاهدی‌وفا را تأیید کرده است.

وی گفت: دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه 1402 است و امور بازنشستگان و وزارت تعاون بسیار مهم است، پس باید در نظر داشت که اگر این وزارتخانه بیش از این با سرپرست اداره شود به زیان بازنشستگان و تحت پوشش این وزارتخانه خواهد بود.

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مخالفت خود با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی کار گفت: وزارت تعاون وزارت مردم است، پس نمی‌توان درد محرومیت نداشت، اما برای محرومان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد. انقلاب ما انقلاب مستضعفان است و آقای زاهدی‌وفا که سرمایه هزار میلیاردی دارد، قطعاً درد مستضعفان را ندارد، البته من کاری ندارم که سرمایه‌های خود را از کجا آورده فقط می‌گویم که او درد محرومان را ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محلی برای آزمون و خطا شده است، گفت: به باور من آقای زاهدی‌وفا تجربه کافی برای مدیریت وزارت تعاون را ندارد. از سوی دیگر دو فرزند او در کانادا به دنیا آمده، درصورتی‌که ضرورتی ندارد فرزندان مسئولان در خارج از کشور به دنیا آیند و تابعیت کشور‌های دیگر را داشته باشند.

اخلاق‌مداری وزیر پیشنهادی

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم به عنوان موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی‌وفا کاملاً فردی اخلاق‌مدار است. ثروتی که در اختیار وی قرار دارد تحت عنوان ارث به ایشان رسیده و طبق اسناد و شواهد امانت‌دار آنهاست.

وی افزود: در اسلام داشتن ثروت نفی نشده اما آنچه که به آن توصیه شده است مسیری است که ثروت باید در آن خرج شود و آقای زاهدی‌وفا هم ثروت خود را در مسیر عام المنفعه هزینه می‌کند.

نماینده مردم قم درباره تحصیل زاهدی‌وفا در کانادات گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ممکن است نخبه‌ای جهت کسب علم به کشورهای دیگر سفر کند و بعد به کشور بازگردد و آن علم را در کشور مورد استفاده قرار دهد. آقای زاهدی‌وفا هم با هدف کسب علم به کانادا رفت و سپس به کشور بازگشت و معلومات خود را در کشور به کار گرفت و در حین تحصیلاتش بود که دو فرزندش در کانادا به دنیا آمد ولی او هیچ‌گاه برای هیچ‌یک از فرزندانش اقامت آن کشور را نگرفت.

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در موافقت با زاهدی‌وفا گفت: وزیر پیشنهادی کار فردی پاکدست است و از سوی دیگر فردی باتجربه محسوب می‌شود که می‌تواند در مقام وزارت تعاون مفید و مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه مگر درس خواندن در دانشگاه‌های خارج از کشور و معتبر جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: او از کجا می‌دانست که قرار است وزیر شود تا فرزندانش در خارج از کشور متولد نشوند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس تأکید کرد: آقای زاهدی‌وفا فردی علمی و لایق در حوزه انجام فعالیت اجرایی است و همچنین او اقتصاددان است.

براساس این گزارش، بعد از اتمام نظرات موافقان و مخالفان، نوبت به محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی رسید که در سخنانی گفت: بازنشستگان ما در کف خیابان به دنبال احقاق حق و مستمری‌های خود هستند. بنابراین باید سعی می‌کردم تا مشکلات بازنشستگان را در دوره سرپرستی حل و فصل کنم. از هیئت دولت به خاطر اعتمادی که به من داشت تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، ادامه داد: از سوی دیگر در حوزه خدمت‌‎رسانی به مردم باید رضایتمندی مردم را مدنظر قرار دهیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌هایی است که شاید بیشترین ارباب رجوع را به خود اختصاص داده است و وزارت تعاون از دوره تولد یک انسان تا دوره بازنشستگی با او سروکار دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آسیب‌شناسی صورت گرفت و همه عزیزان در مورد صندوق‌های بازنشستگی و شرایط شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون اطلاعات کافی دارند. در چهاردهه گذشته نرخ بیکاری ما دو رقمی بوده، بیکاری که منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و متأسفانه تعداد بیکاران برای کسانی که دارای تحصیلات عالی هستند بیشتر است. جمع کثیری از جوانان ما در بازه سنی 15 تا 24 سال نه کار می‌کنند و نه تحصیل می‌کنند و نه حرفه می‌آموزند و نه خانواده تشکیل می‌دهند و به معنای واقعی کلمه هیچ‌کاره هستند و باید برای ایجاد اشتغال این قشر جوان تدابیری اندیشیده شود.

وعده همکاری با مجلس

زاهدی‌وفا بر تعامل سازنده وزارت تعاون با مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر این نوع همکاری تأکید داشته‌اند و من قول می‌دهم در صورت کسب رأی اعتماد به تعامل سازنده وزارت تعاون با مجلس عمق و قوت بخشم.

وزیر پشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «عدالت» را رویکرد مهم دولت سیزدهم توصیف کرد و گفت: در وزارت تعاون سه حوزه عدالت در تأمین حداقل معیشت خانواده‌ها، عدالت توزیعی و عدالت در شایستگی مدنظر قرار دارد و باید این سه حوزه مدنظر قرار داشته باشد و برای آن پیوست عدالت در نظر گرفته شود. درواقع ساختار وزارت تعاون نیازمند رعایت عدالت در تصمیم‌گیری و توزیع عادلانه امکانات در استان‌هاست تا از این طریق به محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه منابع انسانی منجر شود.

زاهدی‌وفا بر اشتغال‌آفرینی تأکید کرد و گفت: تلاش من بر این است که هیچ سرپرست خانواری بیکار نباشد و در کنار ایجاد شغل برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت تغذیه، بهداشت و مسکن خانوارها در اختیار دارم و حتی تدابیری اندیشیده شده که اگر داشتن یک شغل کفاف تأمین هزینه‌های خانواده را ندهد، سایر حوزه حمایتی را در پیش بگیریم تا از این طریق از اقشار آسیب‌پذیر حمایت شود.

وی در بخش دیگری از دفاعیات خود به 10 سفر استانی و بازدیدهای میدانی‌اش اشاره کرد و افزود: در این مدت از وضعیت کارخانجات و خط تولید آنها جویا شدم و امورات آنها را پیگیری کردم تا بتوانند به تعهداتشان در موعد مقرر عمل کنند.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به بخش تعاون را در زمره برنامه‌های خود تعریف کرد و گفت: طبق قانون وزارت تعاون موظف است که 25 درصد تولید ناخالص ملی کشور را به بخش تعاون اختصاص دهد اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که این رقم کمتر از هفت درصد است، لذا ضروری است به توسعه بخش تعاون نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه آن عزم جدی وجود داشته باشد. باید تلاش کنیم تا مسئولان نسبت به بخش تعاون باورمندتر شوند و همچنین باید تلاش کرد تا اختیارات و منابع از طریق تعاونی‌ها به مردم واگذار شود که این دو اصول مهم می‌تواند تقویت کسب‌وکارهای تعاون‌پایه را به دنبال داشته باشد. باید مدنظر قرار داد که تعاونی به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌کند.

وی در ادامه به اجرایی شدن سند تعاون پس از 9 سال اشاره کرد و گفت: دولت پس از اصلاح، تکامل و همچنین تعیین وظایف دستگاه‌ها ما را ملزم کرده که این سند را اجرایی و عملیاتی کنیم.

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را در اشتغال‌زایی مهم دانست و تأکید کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نقش مهی در ایجاد تطابق میان عرضه و تقاضای نیرو کار دارد. در برخی از استان‌ها تقاضا برای نیروی کار بسیار زیاد است اما در برخی از استان‌ها هم مازاد عرضه نیروی کار را مشاهده می‌کنیم که سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند این تطابق را به وجود آورد. همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم برای تطابق میان عرضه و تقاضا را به وجود می‌آورد و می‌تواند خلأهای مدیریتی در حوزه بازار کار را از بین ببرد.

زاهدی‌وفا به ضرورت توجه به جمعیت میان‌سال کشور اشاره و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به برکت جمهوری اسلامی ایران سن امید به زندگی از ۵۵ سال به بیش از 76 سال افزایش یافته و این ناشی از اقدامات مثبت صورت‌گرفته در حوزه‌های بهداشت، درمان و پیشگیری است. باید در الگوهای درمانی و صندوق‌های بازنشستگی تدابیری اندیشیده شود که به میان‌سالان کشور ارائه خدمات به نحو مطلوب صورت گیرد، چون معتقدیم که جمعیت میانسال و کهنسال می‌توانند با بیماری‌های جدیدی مواجه شوند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های خود را تلاش برای افزای نرخ باروری در کشور عنوان کرد و گفت: جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری در کشور یکی از برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار داده‌ام و در این راستا تدابیر حمایتی اندیشیده شده است. متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات مالی اقشار محروم به ویژه معلولان و سایر اقشارآسیب‌پذیر نرخ باروری در این دهک‌ها کمتر شده و ضروری است که برای رفع این مشکل طبق تکالیف و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و قانون جامع رفاه عمل کنیم.

زاهدی‌وفا ارتقای پایگاه رفاه ایرانیان، تقویت رویکرد عدالت، تقویت شفافیت، تفویت دولت الکترونیک، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و افزایش تعامل بین دستگاه‌های دولتی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در دوره مسئولیتش عنوان کرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌هایش را تأسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با هدف توزیع عادلانه ثروت عنوان کرد و گفت که برای پیشرفت استان‌ها، طرح پیشرفت کشور را در تمامی مناطق استان‌ها به‌ویژه مناطق محروم به گردش در می‌آورد و در این راستا آمایش سرزمینی مدنظر قرار داه است.

توضیح درباره میزان سرمایه شخصی

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادامه تحصیلاتش در کانادا اشاره کرد و افزود: بنده در پایان تحصیلات در سال ۶۹، هنگامی که در امتحان اعزام به خارج با بورس دولتی قبول شدم، به توصیه رئیس دانشگاه آیت‌الله مهدوی کنی، بورس دانشگاه امام صادق(ع) شدم تا بعد از برگشت در دانشگاه امام صادق(ع) خدمت کنم‌. در سال ۷۰ که به خارج از کشور رفتم ابتدا یک فوق لیسانس و سپس دکترا اخذ کردم و در دوران تحصیل برای تأمین کمک‌هزینه تحصیل مجبور به تدریس در خارج از کشور شدم.

وی درباره ادعای اقامت خود و خانواده‌اش در خارج از کشور عنوان کرد: طبق مدارکی که ارائه دادم فرزندانم هیچ‌گونه اقامت یا تابعیت در خارج از کشور ندارند وحتی خود بنده و همسرم برای گرفتن اقامت و تابعیت کشور دیگر تلاش نکرده‌ایم، درصورتی‌که فرصت‌های شغلی برایمان در خارج از ایران پیش آمده بود اما به‌دلیل تعهد و احساس وظیفه به کشور هیچ‌یک را نپذیرفتیم.

زاهدی‌وفا با اشاره به وضعیت اموالش گفت: در ۴۰ سال گذشته زندگی من بسیار شفاف بوده و هیچ‌گاه برای مال‌اندوزی تلاشی نکرده‌ام و همیشه به حقوق معلمی که از دانشگاه دریافت می‌کردم قانع بودم و زندگی‌ام را با آن می‌گذراندم. اما در رابطه با اموالی که به من نسبت داده می‌شود باید بگویم من وصی، امین و وارث پدرم هستم و پدرم به‌دلیل فقدان پدر از 6 سالگی و تا زمان انقلاب بسیار کار و تلاش کرده و نتیجه این همه کار و تلاش این بوده که در انجام امور خیریه سربلند و عزت نفس داشته باشد. پدرم مسجد امام حسن (ع)، درمانگاه و شرکت‌های تعاونی محلی را در محله‌مان ساخت. او همواره به من توصیه می‌کرد میان مردم زندگی کنم و در میان اقشار متوسط جامعه سکونت داشته باشم. رقم آن اموالی که به نام بنده است، چیزی که می‌گویند نیست و خیلی متفاوت از چیزی است که گفته شده و تمام اطلاعات مربوط به اموال بنده در مراجع قانونی و شرعی آمده و احکام دادگاه‌های صالحه را به همراه دارد.

وی در پایان تأکید کرد: قطعاً آقای رئیسی در مقام قاضی‌القضات کسی را به مجلس معرفی نمی‌کند که در پاک‌دستی، صحت و سلامت مالی او شک وجود داشته باشد و به خود او خدشه وارد شود.

انتهای پیام
captcha