دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله خوی
کد خبر: 4089887
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله خوی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس‌های تلفنی جداگانه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه و رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، دستور رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله این منطقه را صادر کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با محمد امین ولی‌زاده حسنلویی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله در استان آذربایجان غربی شد.

وی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تأکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین طی تماس تلفنی با حسین حبیب زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی از وی خواست تا با حضور در بیمارستان‌های این شهرستان بر روند رسیدگی به مصدومان زلزله نظارت مستقیم کرده و گزارش نتایج درمان آن‌ها را به وی ارائه کند.

همچنین در این تماس‌های تلفنی محمد امین ولی‌زاده حسنلویی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و حسین حبیب‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب‌دیدگان زلزله به وزیر بهداشت ارائه کردند و از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای اقدامات درمانی آنان خبر دادند.

ولی‌زاده حسنلویی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیر بهداشت گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

حسین حبیب‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در تماس تلفنی وزیر بهداشت با اشاره به آماده‌باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان بیمارستان‌های قمر بنی هاشم، امام خمینی و آیت‌الله خویی شهرستان خوی افزود: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای کمک به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس به خوی اعزام شده است.

انتهای پیام
captcha