حاشیه‌‌هایی از نخستین روز مسابقات «مدهامتان» در شیراز
کد خبر: 4089928
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

حاشیه‌‌هایی از نخستین روز مسابقات «مدهامتان» در شیراز

نخستین روز پانزدهمین دوره مسابقات سراسری «مدهامتان» با سطح کیفی مطلوب و تلاش شرکت‌کنندگان و البته حاشیه‌هایی به پایان رسید.

مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان»، حرم شاهچراغ(ع)، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین روز پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان»، چهارشنبه، 13 مهرماه با رقابت بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد که البته با حاشیه‌هایی همراه بود.

روز نخست این دوره از مسابقات با بازدید از موزه دفاع مقدس فارس و تجدید میثاق با شهدای گمنام و همچنین زیارت مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد. بنا بود این مسابقات از ساعت 10 صبح الی 10:30 آغاز شود اما به دلیل تأخیر پرواز داورها، مسابقات مذکور با تأخیر سه ساعته آغاز شد.

گرچه تلاش دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات، اجرای بی‌نقص برنامه بود اما در هر صورت در هر برنامه‌ای اتفاقاتی رخ می‌دهد که ممکن است خارج از برنامه باشد. همین تأخیر در آغاز مسابقات موجب شد تا سین برنامه مسابقات به‌طور کلی تغییر یابد. به طوری که مسابقات مذکور تا ساعت 21 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه داشت. همین مسئله موجب شده بود که رقابت‌ها و برنامه‌ها تسریع یابند و فرصت کمی برای گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با متسابقان و همچنین داوران مسابقات ایجاد شود چراکه این مسابقات بناست حداکثر تا ظهر فردا پایان یافته و بعدازظهر هم مراسم اختتامیه آن برگزار شود.

یکی از نکات این دوره همکاری نهادهای مختلف با ستاد کانون‌های مساجد فارس در برگزاری این مسابقات است از جمله اینکه دستیار قرآنی استاندار فارس به صورت مستقیم در این مسابقات حضور داشته و بر کیفیت و روند برگزاری مسابقات نظارت کامل دارد.

این مسابقات که در 2 بخش آقایان و بانوان در سه نقطه مختلف حرم مطهر شامل دارالذکر، دارالقرآن حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حرم امامزاده سید میرمحمد(ع) برگزار شد و برترین‌های قرآنی مرحله استانی مدهامتان در مقابل داوران به رقابت پرداختند.

در دارالقرآن حرم، این مسابقات با حضور 24 نفر از آقایان با حضور اساتید بین‌المللی قرآنی از جمله شهریار پرهیزگار، پورزرگری، هاشمی، رحمانی، دیانت و ولی‌زاده برگزار شد و شرکت‌کنندگان در رشته‌های اذان و حفظ کل به رقابت پرداختند.

همزمان در دارالذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت 12:30 حدود 23 نفر از بانوان برتر قرآنی مسابقات استانی مدهامتان در مقابل 5 داور بانو شامل بانوان هاجر بارانی، عباسی‌نظری و هیبتیان به رقابت پرداختند و مسابقات بخش بانوان در رشته‌های صوت و لحن قرآن امروز به کار خود پایان داد و فردا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شاهد ادامه مسابقات آقایان هستیم.

در حرم مطهر امامزاده سید میرمحمد(ع) نیز در همین ساعت 48 نفر از آقایان برگزیده مسابقات استانی مدهامتان در رشته‌های ترتیل و قرائت قرآن در مقابل 4 داور قرآنی شامل شاه میوه، اخوان اقدم، قره‌شیخلو و کاظمی به رقابت پرداختند.

در مسابقات کشوری مدهامتان شاهد حضور داوران بین‌المللی و سطح یک مورد تأیید لیست انتخابی ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور هستیم که فردا نیز این مسابقات در بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و در رشته اذان و حفظ کل در حرم مطهر سید میرمحمد(ع) ادامه خواهد یافت و مراسم اختتامیه مرحله کشوری مدهامتان نیز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت 15:30  تا 17:30 برگزار خواهد شد.

در پایان این مسابقات از 3 نفر اول تا سوم در هر یک از رشته‌های برگزار شده تجلیل خواهد شد و مجموعاً مبلغ 50 میلیون تومان جایزه به 18 نفر منتخب این دوره از مسابقات مدهامتان اهدا خواهد شد.

داوران در نخستین روز از برگزاری این مسابقات از سطح کیفی مسابقات ابراز رضایت داشتند و مدهامتان را شایسته حمایت‌های بیشتر دستگاه‌های فرهنگی کشور دانستند.

مراسم اختتامیه این مسابقات فردا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور و با اجرای استاد عباس سلیمی، از اساتید پیشکسوت قرآنی کشورمان به صورت زنده از شبکه‌های قرآن و صدا و سیمای فارس پخش خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha