توزیع ۷۰۰ بسته پروتئینی بین زلزله‌زدگان خوی
کد خبر: 4089973
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

توزیع ۷۰۰ بسته پروتئینی بین زلزله‌زدگان خوی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از توزیع 700 بسته اقلام پروتئینی بین زلزله‌زدگان خوی خبر داد و گفت: همچنین یک هزار عدد چادر توزیع شده است.

توزیع 700 بسته پروتئینی بین زلزله‌زدگان در خویسرهنگ پاسدار علی حیرانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: توزیع آذوقه و اقلام پروتئینی یکی از ضروری‌ترین اقدامات است که در ساعات اولیه وقوع زلزله باید انجام گیرد، در‌ این‌ راستا تاکنون 700 بسته پروتئینی و آذوقه بین زلزله‌زده‌ها توزیع شده است.

وی ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله در بامداد روز گذشته و آسیب دیدن 12 روستا، ادامه داد: 30 پس‌لرزه در این منطقه ثبت شده است، که از همان ساعات اولیه اقدامات موردنیاز برای امدادرسانی و آواربرداری آغاز شده است.

حیرانی به راه‌اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و استقرار 90 چادر در این مکان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین با مشارکت مردم 1 هزار چادر دیگر در بین خانواده‌ها توزیع شد، تا در خارج از منزل و فضای باز اسکان یابند، که در صورت وقوع پس‌لرزه شدید آسیب جانی نبینند.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی به فعال‌سازی 20 گشت رضوی با همت حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های تابعه اشاره کرد و بیان داشت: این گشت‌ها برای برقراری امنیت در شهر و اطمینان دادن به مردم بابت اینکه هیچ مشکلی آنها را تهدید نمی‌کند، فعال شدند.

وی به فعال‌سازی 16 گروه جهادی درراستای ارائه خدمات موردنیاز به مردم اعم از آواربرداری، امدادرسانی و برقراری آرامش روانی اشاره کرد و گفت: این گروه‌های جهادی 5 تا 10 نفره هستند و درمجموع بیش از 300 جهادگر در شهرستان فعالیت می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی سلماس و ارومیه نیز که معین خوی هستند، برای اعزام به این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

حیرانی ضمن ابراز تأسف از اینکه در روستاهای مرکز وقوع زلزله واحدهای مسکونی بین 10 تا 50 درصد و گاه بالای 50 درصد تخریب شده‌اند، برای بازسازی آنها اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: گروه‌های جهادی عمرانی در این زمینه فعالیت مفید و مؤثری خواهند کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان، بیان کرد: بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد و تا برقراری آرامش و برگرداندن مردم به روزهای عادی قبل از زلزله با همه‌ توانمان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha