حضور نمایندگان سی و یک کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی
کد خبر: 4090276
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

حضور نمایندگان سی و یک کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی

مسئولان برگزاری شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی (MTHQA) اعلام کردند امسال نمایندگان 31 کشور جهان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از برناما، چهل و یک شرکت‌کننده از 31 کشور در شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مالزی (MTHQA) حضور خواهند داشت.

شصت‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی امسال همچون رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران در دوران کرونایی به صورت تلفیق غیر حضوری (مرحله مقدماتی) و حضوری(مرحله نهایی) طراحی شده است.

این مسابقه به همت مؤسسه توسعه اسلامی در مالزی در دو نوبت صبح و شب با حضور قاریان و حافظان کشورهای مختلف جهان به مدت یک هفته در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

براساس برنامه اعلام شده مراسم افتتاحیه از ساعت ۲۰ چهارشنبه شب، ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه) در مرکز همایش‌های کوالالامپور (KLCC) آغاز می‌شود و این مسابقات تا دوشنبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان) ادامه خواهد داشت. 

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی تا قبل از شیوع بیماری کرونا در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برپا می‌شد و از ایران نیز صرفاً یک قاری آقا به این مسابقات اعزام می‌شود.

ادریس احمد، وزیر امور مذهبی مالزی گفت از جمله کشورهایی که امسال در این مسابقات شرکت خواهند کرد، الجزایر، اردن، انگلیس، کانادا، افغانستان و بلژیک هستند.

وی به خبرنگاران گفت: امسال این مسابقات تنها در بخش قرائت برگزار می‌شود. تصمیم گرفته شد تا برگزارکنندگان بتوانند خطر ابتلا به کووید-19 را کاهش دهند و ایمنی همه حاضران را تضمین کنند.

وی گفت که ایمن رضوان محمد رملان و صوفیه موسین برندگان مسابقات کشوری 2022 مالزی، نمایندگان این کشور در بخش برادران و خواهران خواهند بود.

ادریس در ادامه اظهار کرد: از جمله تفاوت‌های منحصربه‌فرد مسابقات امسال، استفاده از فناوری سیستم گرافیکی واقعیت افزوده سه‌بعدی(AR) برای برقراری بهتر رابطه روح مخاطبان با آیات مبارکه قرآن است. 

این مسابقات که قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به‌شمار می‌آید با سازماندهی مؤسسه توسعه اسلامی در مالزی برگزار می‌شود. اسماعیل صبری یعقوب، نخست‌وزیر مالزی در مراسم افتتاحیه و پادشاه این کشور در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت.

حضور نمایندگان سی و یک کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی  / اماده

حضور نمایندگان سی و یک کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی  / اماده

انتهای پیام
captcha