اعزام 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه زلزله‌زده خوی
کد خبر: 4090657
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷

اعزام 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه زلزله‌زده خوی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اعزام 35 دستگاه ماشین‌‌آلات سنگین به منطقه زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: ستاد مدیریت بحران در این شهرستان فعال شده است.

اعزام 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه زلزله‌زده خوییاسر رهبردین معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن اشاره به بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده خوی، اظهار کرد: از همان نخستین لحظات وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران فعال شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای انقلابی در صحنه حاضر شدند.

وی ضمن قدردانی از مسئولین شهرستان برای حضور به‌موقع در منطقه، گفت: حضور سریع پزشکان خویی در صحنه باعث شد، تلفات جانی نداشته باشیم، اغلب افرادی که جراحی شده‌اند، بهبود یافته‌اند، از بیمارستان ترخیص شده و نزد خانواده خود برگشته‌اند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی به راه‌اندازی ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی با حضور نمایندگان اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سپاه شهدا، بسیج سازندگی، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، جمعیت هلال‌احمر و شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: همه پای کار هستند، از نخستین روزی که نیازهای اساسی را اطلاع‌رسانی کردیم، بخش خصوصی، ادارات و سپاه شهدای آذربایجان غربی، ماشین‌آلات سنگین را به منطقه اعزام کرده‌اند و به آنها ماموریت داده شده است، تا در منطقه حضور داشته باشند.
رهبردین گفت: بیش از 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین اعم از لودر، کمپرسی و ... در منطقه حضور دارند، همچنین شرکت نفت در ستاد مدیریت بحران عضو است، که در این منطقه حاضر هستند، تا موضوع‌‌های مختلف از جمله سوخت‌رسانی بدون فوت وقت مدیریت و حل شود.

وی به حضور گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان و سپاه شهدای آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: جهادگران در زمینه‌های مختلف اعم از آواربرداری، امدادرسانی، ساماندهی دام و طیور، روحیه‌دهی به خانواده‌ها به‌ویژه اطفال فعال شده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از روز شنبه اکیپ گروه‌های جهادی که متشکل از نیروهایی جوان، تلاشگر و متعهد است، در منطقه مستقر شده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه با این همت که وجود دارد، براساس برنامه‌ریزی که انجام گرفته است، در زمان مشخص شده، آواربرداری تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: همه سعی ما این است، در کنار آواربرداری تا انتهای هفته عملیاتی اجرایی در برخی روستاها را آغاز کنیم، روستاهایی که در مرکز زلزله‌ بودند، در اولویت هستند.

انتهای پیام
captcha