135 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در خوزستان آزاد شدند
کد خبر: 4090870
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
در شش ماه اول سال؛

135 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در خوزستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی 135 نفر از محکومان جرائم غیرعمد این استان طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

نشست ستاد دیهبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست ستاد دیه استان، اظهار کرد: با تلاش اعضای ستاد و خیرین و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی 135 نفر از مددجویانی که به واسطه جرائم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر 48 میلیارد تومان بود که 26 میلیارد آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و مابقی آن توسط خیرین و اعضای ستاد مردمی دیه استان تامین و پرداخت شد.

دهقانی با بیان این که عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه استان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

دهقانی گفت: این افراد اغلب به‌واسطه غفلت و سهل‌انگاری و عدم محاسبه دقیق در تعهدات خود گرفتار و یا مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد، بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته نیز 377 نفر مددجوی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر 160 میلیارد تومان، به همت و کمک خیرین و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

دهقانی تصریح کرد: هم اکنون 184 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که امیدواریم با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیرین، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده، تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های استان به عدد صفر برسد.

انتهای پیام
captcha