مسئولان آذربایجان غربی از اقدام جزیره‌ای خودداری کنند
کد خبر: 4090936
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

مسئولان آذربایجان غربی از اقدام جزیره‌ای خودداری کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربابجان غربی گفت: زیرساخت‌های فرهنگی منطقه آزاد ماکو باید در سیاستگذاری‌های منطقه مورد توجه قرار گرفته و با هم‌افزایی و همکاری متولیان فرهنگی استانی و منطقه از اقدام جزیره‌ای خودداری شود.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ۱۸ مهر در دیدار با گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: در اوایل تشکیل منطقه آزاد ماکو کارهای زیربنایی خوبی در منطقه صورت گرفت و رشد منطقه آزاد ماکو مشهود بود ولی متاسفانه بعد از آن دیگر امر مهم، صورت نگرفت و امروز باید همت جدی و فعالیت جهادی در راستای رشد و توسعه منطقه آزاد به کار گیرید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارد، بیان کرد: جذب گردشگر یکی از مباحث مورد انتظار از آن منطقه است که باید با افزایش امکانات رفاهی و تفریحی  در منطقه، حضور گردشگران را سهل‌تر کنند.

وی بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری بین مسئولان اجرایی استانی و منطقه‌ای به منظور توسعه همه‌جانبه و بیش از پیش منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه پیش از این ارتباط مسئولان منطقه آزاد ماکو با مسئولین اجرایی استان نتایج چندانی برای منطقه نداشته است، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای، در توسعه و شکوفایی کل استان به‌خصوص منطقه آزاد ماکو تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسئولان استانی و منطقه آزاد ماکو در کنار حفظ جایگاه‌ها و حفظ سلسله مراتب قانونی تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه تمامی پروژه‌ها و اقدامات باید از پیوست فرهنگی مناسبی برخوردار باشند اضافه کرد: در کنار توسعه صنعتی،‌ تولید و سرمایه‌گذاری به موضوع فرهنگ نیز باید توجه جدی داشت.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی منطقه آزاد ماکو باید در سیاستگذاری‌های منطقه مورد توجه قرار گرفته و با هم‌افزایی و همکاری متولیان فرهنگی استانی و منطقه از اقدام جزیره‌ای خودداری شود.

انتهای پیام
captcha