پاسداری از عزت امت اسلامی وظیفه همگان است
کد خبر: 4091241
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

پاسداری از عزت امت اسلامی وظیفه همگان است

امام‌جمعه چالدران گفت: پاسداری از عزت امت اسلامی وظیفه همه مردم و مسئولان است، لذا هرکس به سهم خود باید در این زمینه گام بردارد.

پاسداری از عزت امت اسلامی وظیفه همه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام‌جمعه چالدران شامگاه، 19 مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با خانواده شهیدان طاهر قلیزاده و غلام‌حسین قاسمی در چالدران دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه، ما مردم ایران وامدار شهدا، ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان هستیم، گفت: جان‌فشانی‌های شهدا در میدان نبرد حق علیه باطل را هرگز فراموش نمی‌کنیم، بنابراین باید تا جایی که می‌توانیم در کنار خانواده گرامی آنها باشیم و از آنها دلجویی کنیم.

 حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌های کشور ثمره خون شهدا نظام و انقلاب است، ادامه داد: حفظ اقتدار ملی، مبارزه با استکبار جهانی و پاسداری از عزت امت اسلامی در سایه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت همچنین زنده نگه داشتن مکتب عاشورای حسینی امکان‌پذیر خواهد بود.

سرهنگ پاسدار قهرمان درستی، فرمانده‌ سپاه چالدران نیز در این دیدار، بیان کرد: تاریخ پرافتخار کشور عزیزمان ایران بیانگر وجود شیرمردان و شیرزنانی است، که همواره فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خویش قرار دادند، بنابراین باید آنها را برای خودمان الگو قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، با گذشت چندین سال از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنوز روحیه جهادی و فرهنگ شهادت‌طلبی در کشور جریان دارد، اضافه کرد: باید از سیره شهدا، سبک زندگی ایثارگران و جانبازان درس بگیریم و خودمان ادامه‌دهنده راه این قشر بوده و نسل جدید را طوری پرورش دهیم که خودشان را وامدار پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد بدانند.

 درستی ضمن اشاره به اینکه، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای کشورمان نقشه‌های شوم زیادی دارند، به‌طوری‌که درصدد هستند، امنیت ملی را برهم بزنند، بیان کرد: آرامش واقعی در جامعه میسر نمی‌شود مگر اینکه با ایثارگران و خانواده شهدا مأنوس شویم، پس گام برداشتن در این زمینه به‌معنای واقعی کلمه یک رسالت سنگین و مسئولیت خطیر است، که بر دوش همه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha