ایجاد صلح و سازش از محورهای سند تحول قضایی است
کد خبر: 4091268
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳

ایجاد صلح و سازش از محورهای سند تحول قضایی است

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه همه ما باید به اشتراکات بین اهل سنت و تشییع بپردازیم، اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش یکی از محورهای سند تحول قضایی است و در تلاش هستیم که این سنت پسندیده را در جامعه جاری و ساری کنیم.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین صلح و سازش بین خانواده‌های مرحوم صادقی از برادران اهل تشیع و باستان‌فر از برادران اهل سنت سه‎شنبه، 19 مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش خاوه شهرستان دلفان برگزار شد.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان در این مراسم با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: خون صلح سنت حسنه و دیرینه‌ای است که ریشه در اعماق جان و دل، روح  و روان مردم عشایر غرب کشور و ریشه در مذهب و ملیت مردم لرستان و اهالی با صداقت شهرستان دلفان دارد.

وی با بیان اینکه این مراسم صلح و سازش به‌خاطر رضایت خداوند و عمل به سنت و دستورات پیامبر اکرم(ص) در این هفته با فضلیت انجام شد، افزود: مردم شهرستان دلفان، متدین، سنتی مذهب، بزرگ‌زاده و نجیب و اصیل هستند که به مهربانی و صداقت و مهروزی شهرت دارند.

رزم اضافه کرد: اهالی این شهرستان ولایت‌مدار، اهل گذشت، صبوری، احسان، شکیبایی و صمیمیت هستند که ۲۶۵ شهید والامقام و ۸۲۶ جانباز تقدیم نظام کردند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه ریش‎سفیدان و معتمدین در بین اهالی شهرستان دلفان محبوبیت دارند و امروز شاهد جلب رضایت شصت و یکمین پرونده قتل عمد در لرستان هستیم، گفت: مراسم صلح و سازش از خصلت‌های پسندیده مردم لرستان و شهرستان دلفان است که در آیات و روایات از جایگاه رفیعی برخوردار است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه حکم قصاص صادر شده و با وجود قدرت بر اجرای حکم اولیای دم، گذشت کردند و این نشان از بزرگ‌منشی این افراد است، اظهار کرد: اولیای دم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و دریافت دیه گذشت کردند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه امنیت یکی از مقوله‌های توسعه هر جامعه است، گفت: جامعه نیاز به صلح، سازش، امنیت و وحدت دارد و این صلح و سازش زیربنای امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما باید به اشتراکات بین اهل سنت و تشییع بپردازیم، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش یکی از محورهای سند تحول قضایی است و در تلاش هستیم که این سنت پسندیده را در جامعه جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام
captcha