پایه سپاه بر اساس اصول و مبانی قرآن و ارزش‌های اسلامی استوار است
کد خبر: 4091592
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

پایه سپاه بر اساس اصول و مبانی قرآن و ارزش‌های اسلامی استوار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: پایه و اساس نهادی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و مبانی قرآن و ارزش‌های اسلامی است.

بیگدلی

به گزارش ایکنا از زنجان حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ظهر امروز ۲۱ مهر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن‌کریم برادران پاسدار سپاه انصارالمهدی عجل الله استان زنجان که در محل حسینیه فاطمه‌الزهرا(س)این نهاد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: وحدت جامعه اسلامی رمز پیروزی است و تاکیدات امامین انقلاب و دین مبین اسلام نیز بر این مسئله اشاره دارد.

وی با بیان اینکه هر جامعه برای خود مبانی و سرمایه‌هایی دارد، تصریح کرد: اگر این سرمایه‌ها و تکیه‌گاه‌ها از آن جامعه گرفته شود به راحتی فرو ریخته و از هم می‌پاشد و دشمن می‌تواند بر آن مسلط شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه زنجان با اشاره به اینکه این عقیده و نظریه در تفکر حقیقت و واقعیت و نیز تفکر باطل صدق می‌کند، افزود: به طور مثال اگر در تفکر لیبرال دموکراسی که بر برخی مبانی نظیر عقل‌گرایی شهوت‌گرایی و نسبی‌گرایی استوار است، یکی از این مبانی و مولفه‌ها که در آن جامعه پایه‌ریزی شده و از طریق آموزش‌های عمومی و رسانه در جامعه توسعه می‌یابد حذف شود و جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشود منحل می‌شود.

وی با توضیح اینکه نظام دینی ما نیز بر پایه یک سری مسائل و اعتقادات نظیر قران، خدا‌محوری ،اهل‌بیت(ع)، عاشورا، حوزه‌های علمیه، معنویت و آخرت‌گرایی بنا شده و بر آنها پایبند است، افزود: افرادی که فعالیت قرآنی داشته و در راه ترویج این مهم تلاش می‌کنند در بعد فردی با معجزات این کتاب الهی آشنا شده و در بعد اجتماعی نیز دستورات خداوند متعال و حاکمیت الهی قرآنی را در جامعه بسط و گسترش می‌دهند.

بیگدلی با بیان اینکه پایه و اساس نهادی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و مبانی قرآن و ارزش‌های اسلامی است، تاکید کرد: بدون وجود چنین مولفه‌هایی این نهاد معنا نمی‌یابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر لزوم ترویج و توسعه آموزه‌های قرآنی در بین پاسداران و نیز در جامعه، بیان کرد: می‌بایست در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در جامعه اسلامی تلاش کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تشریح شرایط حال حاضر جامعه، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران مرزهای پیشرفت و موفقیت در تمامی زمینه‌ها را شکافته و با حرکت رو به جلوی خود سبب عصبانیت دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه از مسایلی که دشمن امروز دنبال می‌کند، ایجاد یک سری موضوعات کاذب و یا برجسته کردن مسایلی است که دغدغه مردم نیست، عنوان کرد: در واقع دشمن با برجسته کردن برخی موضوعات به دنبال ایجاد دو دستگی بین مردم است، اتفاقی که به وحدت جامعه آسیب می‌رساند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مواردی که دشمن با استفاده از اختلاف بین قومیت‌های مختلف به دنبال آن است تجزیه کشور است که با عنایت خداوند متعال تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به بصیرت و آگاهی خاصی نیاز داریم تا بتوانیم امپراطوری رسانه‌ای دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام
captcha